Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #1 Skrevet 7. desember 2006 Har to barn med min eks. Han bor ca.5 timer unna, og har samvær en langhelg i mnd. (torsdag ettermiddag til mandag) Av og til kommer hit vi bor, og sa hender det vi møter han på halvveien. De gangene må barna ha to dager fri fra skolen. (2. og 4. klassse) Barna skulle egentlig til faren neste uke, men jeg har dessverre ingen mulighet til å kjøre dem da. Skal til faren i romjulen også, så jeg lurte på om han ikke kunne ha dem noen dager ekstra i januar. (siden det ikke ble samvær neste helg) Dette var han veldig imot. Er første gang på 3 år han har dem i julen, og mente dette fikk være nok. Greit nok, men ungene ble jo kjempe lei seg. Og jeg sliter meg dårlig samvittighet. Ikke lyst til å sende dem med bussen heller, og det vil de ikke selv heller. Hvordan løser dere som bor langt ifra hverandre slike problemer?
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2006 #2 Skrevet 9. desember 2006 HVa ble de så skuffa over? Sa du til dem at faren ikke var intressert i å ha dem noen dager i januar, for det måtte være godt nok at han hadde dem i jula?
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2006 #3 Skrevet 9. desember 2006 Skal veldig mye til for at jeg sier hvordan han er. Og de vart jo skuffa siden de har gledet seg til å se han...
Gjest Skrevet 9. desember 2006 #4 Skrevet 9. desember 2006 Sitter du og forklare ungene om dette på en negativ måte??? Er det noe ungene ikke trenger er det vell akkurat det! Hør om noen andre kan kjøre da vel eller finn på en bedre måte å forlkare ungene at det ikke passet med langhelg nå. Selv om det så var at far er en stor drittsekk så trenger ikke ungene høre det, allerminst fra deg!
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2006 #5 Skrevet 9. desember 2006 Hæ? Nå tror jeg du har misforstått litt. Sier aldri noe negativt om faren til ungene. De gangene faren oppfører seg som en drittsekk, så finner jeg på unnskyldninger for han. Den eldste er snart 10år, å hun skjønner jo mer og mer. Prøver for alt godt å forklare henne det på en fin måte, og ikke si noe negativt om faren. Er dessverre ingen andre som kan kjøre, for jeg har undersøkt.
Gjest Skrevet 9. desember 2006 #6 Skrevet 9. desember 2006 Ok beklager det hørtes ut som det var derfor de var lei seg. Men unger i den alderen er lette å avlede, så om du legger opp til litt annet som f.eks film eller noe de kan glede seg å gjøre de dagene så går nok det fint. Det er jo bra de har lyst til å dra til far, da ser det jo ut til at de har det fint når de er hos han. Jeg er selv stemor og det er ikke alltid lett å stå i mellom. Noen ganger henter jeg ungene når far ikke kan, men det er en oppgave jeg aller helst vil slippe. Jeg og biomor er skikkelig på kant. hun ble skikkelig forbanna på meg da vi ventet første fellesbarnet...
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2006 #7 Skrevet 9. desember 2006 Vi skal bake pepperkakehus og litt forskjellig neste helg, så blir koselig det også:-) Er skikkelig vanskelig iblant ja...
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2006 #8 Skrevet 9. desember 2006 det er ikke du som skal ha dårlig samvittighet, men han. mitt råd er å innse realitetene, du har fått barn med en som på dette tidspunkt ikke er så involvert i barna som du kunne tenke deg. dette er det ikke noe du kan gjøre noe med, bortsett fra å stelle med barna så bra du kan. selvsagt må du snakke med han om dette, men det er jo langt fra sikkert at du kommer noen vei. jeg ville også gjort om på samværet slik at ungene ikke tar fri fra skolen to dager hver måned, for det er jo ikke helt riktig. bruk heller ferier og langhelger. skole er viktig, og jeg tviler på at det er lov å planlegge å ta barna ut av skolen slik helt regelmessig. når en som foreldre bor så langt fra hverandre, så går det på bekostning av barnas kontakt med begge foreldre, samme hvem sitt valg det var å flytte.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2006 #9 Skrevet 9. desember 2006 Er som sagt ikke lett. Han bor 5 timer unna, så da må nesten ungene ha fri når de skal til han. Ellers blir det jo kun lørdagen han har dem. Fredagen og søndagen går bort i bilkjøring...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå