Shake those eggs 11pp Skrevet 7. desember 2006 #1 Skrevet 7. desember 2006 Lurer på en ting.. Har hørt at om man stresser mye for å bli gravid kan tankene få kroppen til å ikke ta imot..Om dere skjønner hva jeg mener?! Er det virkelig sånn, eller bare tilfeldigheter?? Jeg for min del tenker veldig mye på Sex,EL,symptomer +++ hver pp... Er så vanskelig å ikke tenke på dette da man vil så gjerne ) Hvordan er det med dere andre her?
Mams`n & Lillegutt & Lillevenn Skrevet 7. desember 2006 #2 Skrevet 7. desember 2006 Har hørt dette jeg også Ei venninne hadde fått time til prøverør, så de la bort alt med prøving. Og så satt spirer. Ei anna hadde prøvd i et år, men så reiste gubben bort. Da han ko hjem etter 2 mnd satt spiren der. Så hvem vet. Vi skal slutte med all prøving fram til våren hvis jeg tester negativt i morgen. Håper det hjelper!!!!
Shake those eggs 11pp Skrevet 7. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 7. desember 2006 Oi da.....da er det ikke bare noe jeg innbiller meg da.... Håper spiren sitter på deg da ) Får håpe du slipper å slutte med aktiv prøving... Etter 8pp synes jeg det er fortjent !!! Lykke til )
Mams`n & Lillegutt & Lillevenn Skrevet 7. desember 2006 #4 Skrevet 7. desember 2006 Tusen takk! Skal bli en spennende morgen!
kirsty*2barnsmamma Skrevet 8. desember 2006 #5 Skrevet 8. desember 2006 Dette er bare tull, og sånne ting gjør meg provosert. I de siste månedene har vi som har vært her ei stund brukt mye tid på å avlive denne myten, har gjort det flere ganger, men innimellom kommer her slike innlegg, og dette er sårende for oss som har prøvd en stund! Det er faktisk vitenskapelig bevist at det ikke har noe med saken å gjøre. Ufrivillig barnløshet gir stress, men ikke omvent. Hadde jeg fått ei krone for alle gangene jeg har hørt denhistorien om noen som adopterer så blir hun gravid så hadde jeg vært rik! Hadde det hatt noe med saken å gjøre så haddeinegn klart bli gravid med prøverør, for det er noe av det mest stressende man kan gå igjennom! Og alle her inne tenker på det med å bli gravid, ellers hadde dere ikke vært her, og defleste herinne blir jo gravid! Og det å komme med eksempel om ei som la bort tanken om prøverør så ble hun gravid..det er et dårlig eksempel! Folk blir faktisk gravide av seg selv mens de står i kø, men det er ikke så ofte og man skal ikke legge det på hyllen, for har man prøvd sålenge at detkommer til prøverør ja da bør man ta imot, for tid er en stor faktor! Så vær så snill dere, ikke kom med slike myter her inne, dere mener det vel og uten at dere vetdet så sårer dere mange! Det er viktig å avlive denne myten, for vi som sliter får høre slikt av venner og familie der ute hele tiden og det er veldig sårende, såjeg håper atnår vi frem til dere her inne så kansje dere sprer det videre og til slutt er mten død og vi slipper å høre den igjen? P.S Grunnen til atjeg har prøvd i 21pp er mannens sæd... i tilfelle dere tror det er fordi jeg stresser. Jeg søker nå prøverør, men det er ikke helt umulig at vi kansje kan få det tilselv. Men skjer det er det fordi sæden er blitt bedre, ikke fordi vi reiser på ferie og slapper av!
prøver på nr2:) Skrevet 8. desember 2006 #6 Skrevet 8. desember 2006 Åhh... Kirsty.. Tusen takk!! Endelig får æ en anna versjon av det evige tullet om at det ikkje bli å klaffe når æ tenke så mye på det. Og det må bemerkes at de kommentaran kommer fra de som har blitt gravide med en gang. Æ har virkeli gått inn førr å prøve å ikkje tenke på det. Æ kutta ut BIM, EL testa og torte ikkje prate me nån om ka æ følte fordi alle kommenterte me en gang at æ stressa for mye. Men æ va aldri så stressa som når æ måtte holde alt inni mæ. Førr tankan e der nesten heile tia uansett. Nu som æ kan være åpen om det så har æ det mye bedre me min kjære og æ får tømt hode litt for mange tanka som æ ikkje lenger treng å være aleina om.
Babyboy Høygravid Skrevet 8. desember 2006 #7 Skrevet 8. desember 2006 stress påvirke graviditetn ,,psyken spælle my inn
Dizzie_mortil3 Skrevet 8. desember 2006 #8 Skrevet 8. desember 2006 Klart det går an at det klaffer selv om man tenker mye på det, som oftest gjør det jo det! Men det er også bevist at eggløsning påvirkes av stressfaktorer. Og får man en forsinket eggløsning kan det jo bli vanskeligere å finne den. Og selv om man finner den, kan befruktning utebli, eller et befruktet egg likevel bli utstøtt. Ofte finner man årsakene til ufrivillig barnløshet, noen ganger ikke. Og selv for dem der man aldri finner årsaken verken hos han eller henne, har det skjedd at de har blitt spontant gravide (jeg kjenner et slikt par selv, de fikk nr 2 etter 10 år!!!) uten at man kan forklare dette heller. I slike tilfeller kan man vel kanskje trekke inn stressfaktorer som mulig forklaring uten at dette sårer noen??
Flippa m Frida Skrevet 8. desember 2006 #9 Skrevet 8. desember 2006 Amen, Kirsty! Det var som om jeg skulle sagt det selv. Å "kurere" barnløshet med mindre tankevirksomhet ville virkelig vært et mirakel. Forteller folk til kreftpasienter at du vil bli frisk hvis du lar være å tenke på at du har kreft? Eller aids? "La meg bare ta en tenkepause, jeg har en forkjølelse jeg må bli kvitt.." (i mitt tilfelle er det også en cyste på høyre eggstokk...) Satt på spissen ja, men sånn er det. For å faktisk være litt stygg; folk snakker som de har vett til... De har bare ikke noe mer vettugt å si til uforklarlige, ufrivillig barnløse. Og sånn er det med oss mennesker, medmenneskelige ting er vi egentlig ganske dårlig på jevnt over. Jeg tror disse historiene som går om at "jeg kjenner ei venninne som ble gravid når de hadde sendt adopsjonspapirene" rommer så mye mer som ikke kan brukes som motargument til det Kirsty (og nå etterhvert jeg) er inne på. Værsåsnill å ikke bruk tilfeldigheter overfor oss som tilfeldigvis sliter!!
*bubbs* Skrevet 8. desember 2006 #10 Skrevet 8. desember 2006 Go Kristy! Bra du holder ut her inne mnd. etter mnd. for å opplyse folket på Bli Gravid! Hva skulle vi gjort uten deg!?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå