Gå til innhold

hvor mangen er normalt å invitere i dåpen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og er det viktigt å gjøre noe mye ut av det etterpå? sånn noe i tillegg til middag...

noen som har hatt et veldig enkel dåp? hva har dere betalt da? og hva koster?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi blir ca 20.. med tanter,onkler, besteforeldre og oldeforeldre.. Vi skal bare ha middag og kaker etterpå..

Skrevet

Vi blir 30. Har ikke tenkt å gjøre så mye ut av festen etterpå. Blir koldtbord, dessert og kaker. Ikke sanger og taler. Ser at ferdig bestilt koldtbord rundt her vi bor ligger på 200-250kr pr pers, litt avh av hva man bestiller.

Skrevet

Vi har dåp neste helg og vi gjør det veldig enkelt. Vi blir ca 15, skal ha det hjemme hos mine foreldre. Etter seremonien i kirken drar vi dit, middag lager mamma og jeg baker noen kaker. Maten blir en gryte, med godt hjemmebakt brød og noen påleggssorter som laks, spekemat og roastbeaf. Slik blir det ikke full middag men heller et coldtbord med noe varmt og noe kaldt. Dessert er ikke nødvendig siden vi helst ikke vil sitte igjen med fullt kakebord etterpå.

Skrevet

vi blir ca 30, og her koster koldtbord ca 300per pers, og det blir usaklig masse penger så vi har tenkt til å kjøpe inn masse godt brød og rundstykker, hauger av godt pålegg pluss eggerøre og karbonader og så la folk lage det de selv vil ha. kaker blir det og.

ingen av oss har stor familie, så det blir mest venner av oss, og vi gjorde akkurat det samme på 17.mai frokosten og det likte de, så da er det greit å gjøre det sånn.

Skrevet

her har vi ganske stor familie, så vi blir 42... faddere, besteforeldre, oldeforeldre, tanter og onkler..

har åsså bestillt koldtbord, her koste det 150 pr pers.. takk gud for at det e så billig, så har vi 8-9 kaker til etterpå..

• 4 uker senere...
Skrevet

Et lite tips til Cea82, 9-9 kaker er utrrolig mye altså!!

Skrevet

Vi blir 55 stykker, og har valgt svinestek. Alt i alt kommer det ca på 13 000 for hele dåpen =0(

Skrevet

Siden vi foreldrene har skilte foreldre blir vi minst 30 med barnas bestforeldre, tanter/onkler og oldeforeldre. I tillegg ber vi noen veldig nære venner (som også er faddere noen av dem)

Sist hadde vi snitter og kaffe og kaker etterpå.

Neste gang blir det hjemmelaget koltbord med kaffe og kaker etterpå.

Skrevet

vi ber ca 25 stk..det er betseforeldre, oldeforeldre, tanter og onkler

ber også noen nære venner

skal ha snitter...mat å drikke kommer på rundt 2000 til sammen

synes ikke det var så ille, men vi får økonomisk hjelp av foreldre og svigerforeldre da

så får jeg oldeforeldre til å bake kaker;)

Skrevet

Alt kommer an på budsjett, størrelse på familie/nermeste familien, tradisjoner ++

Men 14 er det minste selskapet jeg har hørt, og 44 er det meste jeg har hørt. Så spørs det på om man inviterer til ekstra til kaffe..

Skrevet

vi var vel ca 15. hadde middag og litt kaker hjemme. nok det, skal være hyggelig ikke stress.

• 7 måneder senere...
Skrevet

Vi blir vel. ca. 30 når den tid kommer, og jeg tenker å bestille Koldtbord på Lubenesgård i Molde, de har helt supre koldtbord, de har en forslag på hva de bruker også kan du bestemme va du vil ha eller om du vil ha noe annet;) Også blir det no kaker etterpå:) Men vet ikke om jeg skal ha noe dessert:s... Forslag? er det nok med kake, eller er det lurt med dessert i tillegg? :)

Skrevet

Vi blir 50 :( syns egentlig det er ALT for mange, men er nå sånn det må bli...

Vi skal ha koldtbord og med leie av hus, kaker osv osv så havner det vel på 15000. :(

men men... Alt for den lille:)

Skrevet

jeg har innvitert litt i overkant av 40, men vet jo ikke om alle kommer.

Syns egentlig at det er for mange, men føler at jeg ikke kan kutte ned. Siden det stort sett er familie og faddere + samboere til faddere o.l.

Jeg får heldigvis lokalet gratis da, men maten vil jo koste :-)

Skrevet

Wææ høres jo ut som mange penger.

Med oss blir det leige av lokale 700 kr. Så koldtbord som vi lager selv, alle bidrar med litt mat. alltid en suksess i famie sammenkomster.. Så er det mange som tilbyr seg å lage kaker. Så blir ikke mange utgiftene, regner med vi blir omtrent 25 stk.

10 000 ++ høres jo helt sprøtt ut:)

Skrevet

Oi hjelpes! 10 000 ++?? virkelig? Er det virkelig folk som bruker så mye på en dåp?

Har lest det folk har skrevet over her..og 50 stykk i dåp? lurer bare på hvordan og hvorfor det bli så mange..? Hvis det blir så fryktelig mange, hvorfor heller ikke gjøre det enkelt og be inn kun de nærmeste?

Jeg sitter her og planlegger dåp nå og synes 4-5000,- ei mye! heh. Det skal liksom bare være en helt enkel dåp og ikke en konfirmasjon. Folk bestemmer jo selvsagt selv, men bare undrer over hvorfor folk ber 50 stykk..

Skrevet

Vi blir 22 stk. Lager elg-gryte selv og bestiller lite koldtbord i tillegg. Hele dåpen kommer da på ca. 3000 kr.

Skrevet

Vi blir 10 stk. Har små familier begge to, og har bare invitert de nærmeste. Lager middag, dessert og kaker selv. Blir ikke store greiene, men tror det blir vel så koselig.Ikke minst for hovedpersonen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...