Gå til innhold

visste dere at:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Visst far har samvær over flere dager feks onsdag til fredag så bestemmer far tilsynet av barnet torsdagen? Vi har denne ordningen. *Jeg er hjemme med datteren vår hun er 2 år og jeg har søkt henne inn i barnehage i kommunen der vi bor. Far har skaffet barnehageplass hver torsdag og annen hver fredag i en annen kommune.. hvis jeg da skal ha henne i barnehage der vi bor så må hun gå i to barnehager å det vil jeg jo ikke.. hufff så fortvilende.. hun kan jo være hos meg mens far er på jobb den torsdagen og annen hver fredag siden jeg er hjemme på dagene..der er jeg som har den dårlige omsorgen, SÅ der forsvant også deler av kontantstøtten. så nå får jeg ikke så mye tid jeg hadde håpet sammen med datteren min. Alle fedre kan bestemme hvore barnet skal være på sine dager mens de er på jobb... selv om de innebærer lite kontinuitet for barnet...rart.. er bekymret:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at det er så negativt for barnet å gå i barnehagen de dagene? Og om du selv vil ha jenta di inn i barnehage, så kan dere kanskje enes om bare en barnehage?

Ja, far bestemmer hva som skal skje de dagene han har dem, evt mor de dagene hun har dem. Og hos oss er det sånn at mor ALDRI spør om far vil passe ungen mens hun er på jobb (jobber skift), men heller finner barnevakt. Hun nekter å ha ungen i SFO, noe som skaper problemer for oss innimellom, siden vi ikke alltid har mulighet til å ta fri halve dagen - osv. Kommunikasjon er et stikord, så kanskje dere må sette dere ned å snakke sammen??

Skrevet

ja, jeg visste dette. det fungerer også motsatt- at du kan bestemme hvem som skal passe barnet deres når du har det

hos oss har mor heller barnevakt av (for tiden) to 15-åringer, enn å spørre om far vil være barnevakt.

barnevaktene blir hele tiden byttet ut, far er den samme hele tiden.

mor nekter å melde ungene inn på sfo, noe som skaper store problemer for oss innimellom

Skrevet

Hei

Jeg har både egne og stebarn. Jeg synes det høres kjempefint ut for en 2 åring og være primært hjemme med en foreldre og i barnehage 1-2 dager i uken! Jeg tror det er litt kjedelig for dem å være hjemme med mamma hele tiden - litt avhengi av hvor flink mor er til å oppsøke andre barn. Full tid i barnehage er heller ikke noe de fleste av oss småbarnsmødre higer etter. Vet ikke hvor langt det er mellom dere, men 2 barnehager samtidig er nok for mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...