Gå til innhold

Snart kommer barnefaren....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gruer meg.... Har gått å "ventet" i hele dag, har ikke fått gjort noe fornuftig. Bare gått å tenkt og tenkt... Slitsomt altså..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff da.

Har du fått besøk enda?

Første gangen han ser ungen eller?

Håper ivertfall det har gått bra.

Skrevet

KOffor gruer du deg? Kinkig situasjon?

EG og grudde meg hele tida første gangene han var på besøk..

Man blir gal i hodet av tanker og sånn, så klare man ikkje konse..

Fortell kors det gjekk da!

Skrevet

Jo nå har han akkurat vært her. Han var en liten tur innom i dag og så skal han bo i nærheten i to dager.

Nei hva skal jeg si, det gikk jo egentlig veldig bra da. Vi har veldig problemer med å kommunisere, derfor grudde jeg meg veldig. Men jeg tok meg veldig sammen og han gjorde det samme. Jeg er ikke meg selv med han, og det tror jeg at gutten merker. Før pappan kom så var han smørblid. Så ble han ganske skeptisk og stille, og da faren reiste igjen så plundra han igjen! Utrolig hvordan det smitter over.

I morgen skal vi treffes ganske mye siden han har reist langt. Får gjøre det beste ut av det. Er hvertfall bra at han har kommet så langt for å treffe sønnen sin, han vil gjerne ha kontakt. Så får vi heller bare holde oss på dette "høflighets planet". Nikke, smile og prate om hver og vind. blablabla, hehe!

Jeg måtte jo ha full opplæring i hvordan han skulle holde han da. Det var temmelig keitete, hehe. Men godt å se at det endelig var noe han ikke var "verdensmester" i!!!

Håper det blir litt søvn i natt hvertfall, det hadde gjort godt.

Skrevet

Hei H.I.

kommer med noen spørsmål for min egen del jeg nå da......

Skjønner at du og barnefaren kanskje ikke har bodd sammen?? ISÅFALL: lurer jeg på hvordan dere fikk til en avtale. Barnet deres er sikkert lite, siden han skal komme hjem til dere....kunne du fortelle meg litt om denne avtalen deres?

jeg er i lignende situasjon, bre at vi ikke har klart å bli enige.... min barnefar vil ha med seg jenta vår .- mens jeg har sagt han må bli kjent med henne først. Han bor nå en times kjøring unna oss - men flytter snart til andre siden av landet.

All info er god og nyttig info!!

Takk....og sorry for litt på vidda svar :-.)

Skrevet

Znuppeline:

EG kan si litt om det der og, for eg og pappan har aldri vert sammen eller bodd sammen.

Han var veldig dårlig på å vere her oppe med oss i begynnelsen, vi hadde litt anstrengt stemning, siden vi plutselig var i en helt ny situasjon.

Vi har ikje noen avtale enda, her blir det ikkje satt opp noen fast avtale før ho er ett år.

Slik vi har gjort det frem til no er at han måtte komme her og ha ho, han hadde i bgeynnelsen ho med seg ut av huset en time eller to på besøk til tanta si, eller når mora hans kom ned til han, det var det meste han fekk ha ho aleine.

Når han da etterkvert skjerpa seg, og var med ho her oppe en gang eller to i uka, så ho var trygg på han osv, så fekk han ha ho med seg heim til foreldra på "dagstur", etterkvert gjekk et over til at ho fekk sove over ei natt der ute, og no er ho av og til vekke ei heil helg.

Det som familievernkontoret sier er at det som er å anbefale er hyppige men korte samvær, og det kan du si til barnefar, du har mest du skulle sagt uansett, du kjenner ungen, og om du ammer, så har han lite han kan gjere med det!

Veit ikkje om du vart klokere av det her?

Skrevet

H.I:

Den høflighetsfasen kommer nok til å bli bedre etterkvert om dere prøver tilbringe litt tid.

Eg veit jo ikkje forhistoria deres eller noe, men syns det er kjempebra at dere prøver for gutten sin del, han trenger jo dere begge =)

Det her går nok bedre etter kvert, og det er kjempepositivt at han gidder reise, og vil vere en del av livet hans, er jammen ikkje alle fedre (og av og til mødre) som vil det!

Og så kan jo du føle deg ovenpå med din innestående kunnskap, som han ikkje har, så er det du som er verdensmester ;)

Skrevet

Okey, da var den andre samværsdagen unnagjort! Phu!

Hadde grudd meg enda litt mer for i dag. Var slitsomt (tungt å være sosial så lenge), men det gikk bra. Er litt energikrevende å være i sammen med noen som man ikke har helt kjemi med i så mange timer, men gikk jo greit da. Men nå er jeg helt kjempe trøtt i hodet!

Han var jo flink med han, tross i at han ikke har peiling da! Men med masse veiledning fra meg så byttet han bleie og mata han med flaske. Og vet dere hva, svetten rant fra panna da han mata han! Må le litt her jeg sitter. Han hadde et meget spesielt babyspråk. Satt der " Kvakk kvakk kvakk". Morsomt! Klarte å la være å le da...

Men det er jo helt utrolig hvor lite han kan. Ting som jeg ser på som helt selvsagt. Vi snakket litt om dåp, og han kunne ikke forstå at det var vanlig med dåpskjole. Han var jo gutt! Og mannen er jo døpt selv og greier. Og han hadde store problemer med å finne ut av hvordan bleie skulle påmonteres!

Men men, det er jo som du sier, SK&Maylen, han trenger jo oss begge. Og pappan kommer til å lære etterhvert... Håper jeg hvertfall!

Men er glad jeg ikke skal ha sånne treff hver dag jaffal!

Skrevet

Znuppeline:

Ja det stemmer at babyen ikke er så gammel enda, bare 3 mnd. Dette var tredje ganga han så han. Ikke fordi han ikke vil, men fordi jeg har hatt det veldig vanskelig med kolikkunge og vanskelig for å forholde meg til flere enn akkurat bare babyen i en sliten periode. Barnefaren bor på en annen kant av landet, og har ikke alltid mulighet tul å ta turen.

Så vi har ikke fått noe fast samvær, vi får bare ta det som det kommer. Når han har mulighet. Så får vi se etterhvert! Han har heldigvis ikke ønske om å ha han alene, da hadde jeg fått hetta!

Skrevet

HI

Det gjør han, det ordner seg det her, er slitsomt å anstrenge seg for å "klikke sammen".

BLir jo enda mer slitsomt når han bor på en anna kant av landet, og der eikkje har sjans å prøve å utarbeide en kjemi en gang, men det går nok bra til slutt.

Om dere kommer til en ordning når ungen er eldre som gjer at dere slipper vere så mye med kverandre, så vil jo det kanskje vere like bra?

Og han kommer å lære, skulle sett pappan her i gården,han var så eplekjekk og hadde hatt så masse med unga å gjere.. men er bare å vere tolmodig, lære de, og la de spørre, og ikkje le eller kjefte om de gjør feil ;)

SYns du er flink eg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...