Gå til innhold

Ang julegaver

oslojente80 Mina f 07.09.06

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Jeg og samboern min fikk en jente i september. Han har en jente fra før på snart 4år. Hun bor hos oss annenhver uke og skal feire jul med oss. Noe jeg ser veldig frem til, for jeg har ikke feiret jul med henne før. Vår felles datter er 3 1/2 mnd på julaften.

Jeg er kjempe glad i min stedatter. Ble sammen med pappaen hennes da hun var 1år. Har lagd pakkekalender til henne i år som hun synes var kjempe stas. Mammaen min kjøpte kalender som følger barnetv til henne.

Familien min kjøper gaver til stedattern min og det synes jeg er kjempe kos. De har tatt henne i mot med åpne armer og det er jeg kjempe glad for. Men det jeg synes er litt merkelig er at pappaen til samboern min ikke spør hva vi ønsker oss til hun lille, men spurte hva vi og hun på snart 4 ønsker seg. Det samme gjorde broren hans på en mld.

Jeg vet at hun lille er liten, men det er jo jul for henne også da.. Synes det er litt trist å tenke på jeg.. Vet at hun får pakker fra min familie, men allikevel.. Er jeg rar som synes dette?? Hvordan ville dere følt det?

Forskjellbehandling tar jeg veldig avstand fra. Jeg vil at begge jentene skal bli behandles likt av begge familier uansett om stedattern min ikke er min datter.. Heldigvis er foreldrene mine helt enig med meg der. Vi bruker ikke begrepet stesøsken, for oss er de hel søsken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier det veldig fint - stedatteren din er kjempeheldig som har en stemor som deg!

Jeg tror at grunnen til at de ikke spør om gaver til den lille, er at de små er så myyye lettere å kjøpe til. Man kan liksom fråtse i klær etc, og de små har jo ikke så store ønsker selv uansett.. :-)

Mitt tips til deg er å ikke ta sorgene på forskudd. Klart babyen får gaver også. Skulle det ev. bli sånn at hun ikke får noe (som jeg tror er heeeelt usannsynlig), så ta det heller opp etter jul! Den lille merker jo ikke noe allikevel der og da..

Lykke til!

Skrevet

Ikke ta sorgen på forskudd her oslojente..... det kan jo faktisk hende at de har gavene til minstejenta klar!! De er jo både onkel og bestefar for henne også, så det er klart at hun også skal få pakker. Det er stort sett enklere å kjøpe til småbarn (klær....) enn en 4-åring.

Skrevet

Julegaver til veslejenta kommer helt sikkert. Det er så lett å finne på noe til en så liten baby. I fjor var det jeg sm gikk rundt å skulle kjøpe nusselige baby klær til nevøen min på 4 mnd, ingen problem å finne på noe, heller vanskelig å velge. Litt trist at han ikke er baby lenger.

Skrevet

Jeg forstår deg, du reagerer på dette fordi du har plukket opp andre vibber som går i samme retning. Du får vente å se. Så får du vurdere om det skal reageres eller ikke. Håper ting går bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...