ana baroma Skrevet 7. desember 2006 #1 Skrevet 7. desember 2006 I julen samler man jo gjerne familie og venner til diverse selskapeligheter, og siden jula er feit fra 15. november til 15. januar (julebordsesongen er laaaang for mange:), så har jeg et tips som er litt lettere enn pinnekjøtt og ribbefett. Salatbord!!! For eksempel med: Agurk Tomat Oliven Forskjellige salater Forskjellig oppkuttet løk oppdelt brokkoli (rå) oppdelt blomkål (fortsatt rå) finsnittet rødkål sølvløk soltørkede tomater pesto pasta (kok pasta, bland i litt hvitløk og olje, krydre med pepper) appelsinfileter mais kokt skinke kylling kalkun tunfisk små kjøttboller OSV.... et par gode dressinger, en flaske olivenilje på bordet sammen med en balsamico.... godt brød - og du har en litt anderledes julemiddag:)
coscos Skrevet 8. desember 2006 #2 Skrevet 8. desember 2006 Kjempegodt tips! Vi får besøk HELE julen, fra 23. desember til 31. desember av et vennepar med barn som skal bo hos oss, og jeg må varte dem opp hele tiden (gruer meg allerede!). Og, i og med det blir vanskelig å ta med en ekstra familie bort til venner og kjente, blir det til at vi må ha all selskapeligheter hos oss, hvis vi vil se noen av vennene våre i løpet av julen. Så, har tenkt litt på hva jeg kan servere de forskjellige dagene som gjør at jeg ikke må tilbringe hele tiden på kjøkkenet, og også finne på noe som gjør at det ikke bare blir "fete middager". Dette skal jeg benytte meg av en av dagene i romjulen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå