Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 Så det var ei som hadde fått 12000 i etablering, hva er dette? Søker man på trygdekontoret? Jeg skal flytte om en mnd, kan jeg søke os nå, eller må jeg vente til jeg har flyttet? Når skal jeg søke om bostøtte, barnetrygd? barnehage betalings hjelp? får jeg hjelp på sosialen til møbler? Får jeg hjelp til flyttebil? Hvilken dag i mnd kommer de forskjellige utbetalingene på? Får alle bostøtte? (får lgh til 7500) i Oslo? Hvilke papirer må jeg ha klare? Phu... jeg som er et rotehode gruer meg til dette
mamman&andrea Skrevet 7. desember 2006 #2 Skrevet 7. desember 2006 Hei! Hvis du har den nye adressa, så kan du sende inn søknad om os nå, men du får ikke stønad før du har flyttet. Du må da sende inn bekreftelse fra f.eks kontrakt eller huseier. Stønad til barnehagedekning sender du inn når barnet har fått plass, der du legger ved regningen. Du får dekket flytteutgifter fra Trygdekontoret dersom du flytter pga skole, da søker du om utdanningsstønad der flyttehjelp er en av punktene. Vet ikke noe om sosialen, men tror de har diverse midler til deg der. Det må du nesten ringe og spør om. Jeg mottar ikke bostøtte, men dersom du har veldig høye boutgifter og lave innteker, så får du nok det. Barnetrygd får du automatisk når barnet er født (tror det varierer fra plass til plass, muligens du må sende søknad på det også), dobbel barnetrygd må du sende inn søknad på.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #3 Skrevet 7. desember 2006 Hei Jeg gikk på sosialen og søkte om støtte til etablering; depositum, møbler, hvitevarer etc.. Det var ganske mye jeg trengte, jeg eide ingenting og hadde ikke jobb, kun os. Til dette fikk jeg 3000 kr som skulle holde til ALT.. Så det var det ikke mye hjelp i. Hun på sosialen sa at de ga max 4500 til etablering. Ang os tror jeg du kan søke når du flytter ut.. Men er ikke sikker. OS kommer den 20 i mnd. Ekstra barnetrygd og evt småbarnstillegg får du når du får os (men du må søke om dette også) Du kan få dekket 64% av utgifter til barnehage nåe du er enslig forsørger, det må du også søke om, vet ikke hvor lang tid det tar eller når du kan søke.. Bostøtte kan du søke 3 ganger i året, og du får da etterbetalt. Søknadsfrist for å få bostøtte jan - feb - mars - apr. var 10 okt, med situasjons dato 1 sept (dvs at du må ha registrert adresse innen første sept) Neste søknadsfrist er 10 februar, med utbetaling mai - jun - jul - aug. Situasjonsdato er den 1 jan. Så hvis du skal ha bostøtte utbetalt fra mai må du ha flyttet og registrert adr innen 1. Bostøtte blir utbetalt i begynnelsen av mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå