Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 Hvor mye får man liksom? Har skjønt at det blir etterbetalt, får man en viss sum per måned? Må man oppgi hvor mye man betaler og så får man så og så mye ut ifra det? Har det noe å si om man betaler strøm utenom? Litt rotete dette her, men håper å få svar!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #2 Skrevet 6. desember 2006 Man kan ikke betale "husleie inludert strøm". Man får ikke støtte til stømmen. Hvor mye bostøtte man får er avhengig av hvor du bor (hva som er forventet at man må betale for å leie der) hvor mange barn man har og hvor mye man har i intekt. Du kan lese mer på https://www.altinn.no/cms/1044/altinn/Tjenester/Soknad+om+bostotte.htm
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 6. desember 2006 #3 Skrevet 6. desember 2006 Jo vettu, man får faktisk støtte til strømmen,på et vis, dette spurte jeg om når jeg var på boligkontoret for å fylle ut søknaden, og da har de en mal de følger ang strøm utifra hvor stor leiligheten er.men utifra forbruk så blir det jo nei..
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #4 Skrevet 6. desember 2006 Vet ikke helt om jeg forstår hva du mener..? mener du at man kan få støtte selv om man har "husleie inkl støm" og at de bare trekker fra et tenkt beløp for strøm ut ifra størrelsen på leiligheta, eller kan man søke om å få dekka strøm i tillegg til bostøtte?
Gjest Skrevet 7. desember 2006 #5 Skrevet 7. desember 2006 Det er både komunnale bostøtte ordninger og husbanken sine. Bare husbanken som man får etterbetalt. Komunnale får man rett inn på konto hver mnd. Søknadsfrist 1. i mnd. Jeg bor i storby, har ca 7000 kr i boutgifter(lån og husleie, INKL strøm) og får 3880 kr i bostøtte i mnd
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2006 #6 Skrevet 7. desember 2006 Hvem betaler ut bostøtta di da? Og hvor mye penger har du tilsammen i alt?
Gjest Skrevet 7. desember 2006 #7 Skrevet 7. desember 2006 komunnen som betaler. med regnet studielånet har jeg 24000, uten 21000 i mnd
*ulvemor* Skrevet 7. desember 2006 #8 Skrevet 7. desember 2006 Har du søkt til kommunen bare serina? eller husbanken også? Jeg har 9700 i lån+husleie i mnd, og er også student med overgangsstønad og lån. Kan lønne seg for meg å søke da vel?
Gjest Skrevet 7. desember 2006 #9 Skrevet 7. desember 2006 søkt begge plasser, men får av komunnen frem til jeg får vedtak av husbanken. ville søkt til komunnen også ja, der har de søknadsfrist 1. i hver mnd. Men som regel må du sende søknad til husbanken samtidig. ring komunnen din, og spør etter avd for leve og oppvekts kår. hvor mye du får spør hvor du bor henne, men ca halvparten av boutgitene er det normalt at du får dekket! Lykke til
*ulvemor* Skrevet 7. desember 2006 #10 Skrevet 7. desember 2006 hadde jo vært perfekt Får ringe å høre med en gang vi har kommet oss inn i vår nye egne leilighet takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå