Gå til innhold

Når kan man se den ordentlige øyefargen til barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har fortsatt blå øyne (2mnd) men både pappaen og jeg har brune, så regner med at de blir brune etterhvert.. Men hvor lang tid kan det ta? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror det er rundt året. Martin ble født med brune øyne, så regner med de holder seg brune... Herlige brune mørke øyne :)

Skrevet

Det er ikke sikkert hun får brune øyne. Så vidt jeg husker så har alle mennesker to øyefargegen - et fra sin mor og ett fra sin far. Dersom to av genene (eller hva enn det er) gir brune øyne så får barnet brune. Dersom man har ett som gir brunt og ett som gir blå, så får barnet fortsatt brune øyne.

Det betyr at det kan hende både du og mannen din har både et brunt og et blått gen, og dere begge har videreført det blå til dattera deres slik at hun faktisk kan ende opp med blå øyne :)

Skrevet

Har lest at øynene kan skifte helt opp til 1 år, men jeg har hørt om en som ikke skiftet farge før hun var nærmere 2.. Vi har også brune øyne begge to, men babyens er blå. Litt spesielt siden han er mulatt, håper nesten de fortsetter å være sånn jeg! *krysser fingrene*

Skrevet

så spennende da, så søtt med blå øyne på mulatter. Martin er kvart indisk så vi ble jo ikke akkurat overraska over at hans øyne ble brune fra fødselen.

Skrevet

Nei, det kom vel ikke som en bombe tenker jeg... Trodde alle var født med blå øyne jeg, har ikke hørt om babyer født med brune før...

Skrevet

gjelder kun ariske barn så vidt jeg har forstått.

Skrevet

Jeg trodde det tok ca 2 år jeg før man kan si hva den endelige øyefargen til barnet blir...

Skrevet

Pappaen til jenta mi er fra pakistan, så jeg tror nok at det ender opp med at dem blir brune! Selvom hun er kjempe vakker med de knallblå øyene sine! :)

Skrevet

Pass deg så han ikke stikker av med barnet og tvangsgifter henne som 5-åring da!!

Skrevet

Hva skjer med folka her inne?? Ja, det nok kjempe sansynlig at han gjør det! Hallo? HVordan kan du i dte hele tatt finne på å si noe sånt??? Lite å gjøre kanskje???????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...