Gå til innhold

JULEBORD...hjelp...


Pissi80

Anbefalte innlegg

Hei.

Det er bare en uke siden jeg testet positivt. Da ble jeg kjempeglad:)

Men nå har det jo seg sånn at det er julebordstider, og jeg er ikke akkurat kjent for å spytte i flaska, så da blir det mange som kommer til å undre seg.

Jeg vil ikke at de jeg jobber sammen med og de samboeren min jobber sammen med skal få vite at jeg er gravid enda..har jo ikke fortalt det til familienenda....

Er det noen som har noen gode råd om hvordan jeg skal klare å vri meg unna dette på en fortrolig måte??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha,,, Må neste le. Driver med samme problemstilling selv. Valget falt på magekatarr. Det er genialt... Da er det meget dumt å drikke alkohol og ikke minst kaffe. Noen vil alltid skjønne det, men det får heller gå... Hadde tenkt å spre nyheten rundt juletider til familie og venner. Da er det vel best å holde kollegaer utenom så lenge....

 

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan diskré be om alkoholfri vin, men be servitøren om å ikke vise det til andre. Når du er i baren så er det bare å spørre om en virgin drink:-) Men, risken er at noen vil finne det ut...men da er folk i farten og vil fort glemme det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur nåkk at ganske mange vil lure på hvorfor du faktisk er på julebord viss du har magekatarr...hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo....

 

Er nok en del av oss som har dette problemet.......

 

Jeg har selv satt igang arrangement av julebord på jobben min...... noe som viser seg å være litt dumt, siden jeg nå er blitt gravid!

 

Vi skal ut å spise, der blir det ingen alkohol, men så, deretter skal vi hjem til ei, hvor det blir mye alkohol.......

 

Min plan er å handle inn rødvinsflasker (m/skrukork), deretter tømme ut vinen (offameg), og erstatte innholdet med Tine Drue juice! ;) Noe som ligner veldig på rødvin....... ;)

 

Hehe, så får vi se hvordan dette går........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda.... jeg kan jo tømme de 2 vinflaskene i min kjære, men stakkars, da spørs det om han kommer seg på sitt eget julebord den kvelden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg ville ikke ha forsøkt meg med medisinske årsaker til manglende alkoholinntak. Hvorfor ikke forsøke deg med at du har planer dagen derpå som krever god form?

Selv velger jeg den løsningen til helgen. Vi har barnevakt hele dagen derpå - og "ønsker å bruke dagen til noe fornuftig uten hodevondt og dårlig form!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tips her for noen dager siden om at man kan si man har urinveisinfekjon. De medisinene man må ta for å bli kvitt det skal ikke blandes med alkohol.

Førløvrig jobber jeg i en veldig liten bedrift, julebordet er på restaurant, vanligvis med mye drikke. Siden flere av mine kolleger allerede "maser" om ikke jeg skal bli gravid snart, føler jeg at enhver unnskyldning vil bli gjennomskuet. Jeg kommer derfor til å ringe inn syk julebordsdagen, og droppe hele greia. Vil ikke ha spekulasjoner her på jobb, før familie eller venner vet noe. Det er kanskje en litt dårlig løsning, men den beste jeg kom på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skal også på julebord i helga. Jeg har tenkt å fylle glasset med vin og drikke brus ved siden av. Det er ikke mange som teller glassene, så om det samme glasset står fullt hele kvelden, så tror jeg ikke mange kommer til å legge merke til det. Ved skåling er det bare å ta glasset til leppene uten å drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på julebord en helg helg med overnatting på høyfjellshotell. Da må jeg enten ta den klassiske antibiotikagreia eller satse på magekatarr... Klarer meg unna fredagen, men lørdagen blir verre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg klart meg gjennom første privatfest! Uten at noen fikk mistanke hehe. Styra mye på forhånd da - allemkjent er det at jeg drikker øl på fest, så jeg satt "Aas Uten" i vann og fjernet alle etiketter, kjøpte alkoholfri vin og bytta over etiketter med en vanlig vin (den var ikke akkurat så veldig god da... men gjorde nytta), og hadde med meg jordbærdrikk som lissom var ferdigblandet med sprit (egentlig er den jo bare kjempesunn!). Kjærsten fylte opp glasset mitt med øl, så det var ingen som kommenterte de etikettløse flaskene heller. Delte med meg og skålte og hadde det i grunn veldig morro - og slapp å være dårlig dagen etterpå :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Kom meg gjennom julebordet i helgen med manajuice i vinflaske. Ingen mistanker, men vil ikke gjøre det igjen...nok juice på meg for en stund:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja, mitt første rakfisklag..... så blandet jeg min egen "akevitt" Brukte brennevinsessens i "akevitt" og i "vodka" flasken min. Blandet drinker som vanlig.... Akevitten lukter som den skal, men med vann så mangler den jo litt ;) He he. Greit å ha en 1/2 flaske for seg selv. Bruk unskyldinger som.... jeg er ikke så glad i akevitt, så jeg må ha "denne" typen, eller jeg må ha den kald, for da smaker den mindre og den siste.... jeg må vite hvor mye jeg drikker derfor har jeg min egen flaske.

 

Funker bra, så lenge du ikke "deler".

Lykke til

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du. si at du har påbegynt en pencelin-kur nettop, for urinveisinfeksjon eller noe som ikke er alt for dramatisk... hehe.. lykke til med den søte løgnen!

jeg har nettop testet positivt selv og har samme problemstilling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...