Gå til innhold

Hvor ille må det være...

Anbefalte innlegg

Skrevet

før barnefar mister all rett til samvær med barnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis samvær er en fare for barnet, kanskje? Tror det skal rimelig mye til.

Skrevet

det skal veldig mye til før faren mister ALL rett til samvær med barnet. Samvær med tilsyn er en vanlig ordning dersom far sliter med rus, tidliger voldsatferd, psyksiske lidelser eller rett og slett kjenner barnet dårlig/barnet er for lite..

retten til å ha samvær alene faller vel bort dersom det kan bevises at det er en fare for barnet? Selv om far har slått mor er ikke dette grunn nok, dersom det aldri har vært noen fare for barnet. (Dette har jeg hørt og lest meg fram til, ikke skyt om noe er feil da...)

Blir jo helt skvetten av å være her inne ;)

Skrevet

Det må nok være ganske ille. Her driver pappaen å ruser seg men har fremdeles rett til å ha samvær, men under tilsyn. Men så kan man ikke kreve det for alltid heller. Jeg kan ikke nekte han samvær alene før jeg har bevis på at han har ruset seg under samvær. Nå har han samvær under tilsyn fordi han selv har gått med på det.

Synd at jenta mi må bli utsatt for rus før det offentlige bryr seg.

Hadde det vært meg som hadde ruset meg hadde barnevernet vært å henta henne for lenge siden.

Tror neppe en far blir nektet samvær for alltid, men bare for en periode f.eks. Men om eksen din er så skada at han ikke er i stand til å ha samvær så skal du ikke se bort i fra at han dropper å ha samvær av egen vilje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...