selfangerkjerringa Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 Alle kjerringrådene (fødepizza, kanel, vindusvask osv) stresser opp både mor og barn mer enn det gjør noe gagn. Jordmora mi anbefalte rett og slett avslapning. Så derfor anbefaler jeg følgende intensivkur for å gjøre kroppen i fødemodus: 1) en god spasertur arm i arm med gubben i frisk vinterluft 2) langt, varmt bad, levende lys, ei god bok og noe drikke du liker veldig godt (iskald cola light med sitron og isbiter, eller en stor kopp kakao) 3) en kjølig dusj etter badet, der du får ryggskrubb/massasje av gubben 4) deilig sex, eller armkrok-kos med gubben DETTE må da kunne fungere, eller hva? Om ikke annet så medfører det kanskje ei god natts søvn.... lykke til, alle fødeklare jenter
Gjest Skrevet 6. desember 2006 #2 Skrevet 6. desember 2006 Hørtes meget fornuftig ut, spør du meg.... Har mest tro på å slappe av så mye som mulig og samle krefter til fødselen(i den grad det går før jul og med barn fra før...). Husker jeg angra litt sist for at jeg ikke hadde hvilt nok! Ungen kommer når den er klar- håper selvsagt på å få før termin av den enkle grunn at det hadde vært godt å være hjemme til jul, men jeg skal ikke teste annet enn sex med gubben uansett hvor langt over termin jeg måtte gå;-)
Abracadabra Skrevet 6. desember 2006 #3 Skrevet 6. desember 2006 Hehe takk for lykkeønskninger ka-ping, vi er i hvert fall tre novemberdamer som henger igjen her og kan trenge litt fødevibber, ja! ;-) Må innrømme at jeg har forsøkt et par av kjerringrådene som florerer her inne på BiM...mest av kjedsomhet rett og slett, hehe. Men ingen av dem har forårsaket noe som helst reaksjon hos meg. I går fikk til og med mannen "lov" til å drikke noen juleøl, bare fordi vi tenkte at hvis han ikke er i stand til å kjøre bil, så skjer det kanskje noe??? Men neida... (Må nevne at vi bor 7 min gange fra sykehuset, og min søster bor 300 meter nede i gaten med bil, så det var vel egentlig ikke å friste skjebnen så VELDIG, da, hehe!) Så jeg har slått meg på "slapp av og nyt livet"-bølgen som du foreslår, og håper det skal ha en viss effekt etter hvert, ja! Men det er vanskelig å jage utålmodige tanker ut av hodet...sukk! ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå