Gå til innhold

Hvor langvarig blødning etter fødselen hadde du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I morgen er det tre uker siden jeg fødte vaginalt og jeg blør ennå. Andre som har opplevd dette?

Blødningen har blitt mindre, men kommer og går litt.

Takk for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Gratulere med baby :)

er vanlig å blø rundt 6 - 8 uker,selv blødde jeg først 4 uker. Så 1 ukes opphold for så en ukes blødning igjen. Dette skjer fordi skorpen etter såret etter morkaken detter av mener jeg å ha hørt. På 6 ukers etterkontroll hadde jeg sluttet å blø hvertfall :)

Lykke til med babyen :)

Skrevet

hei å gratulere me baby!!!! :-)

her va det 5 uke. ei uka opphold å så to uke til.. va ikke så masse men det va der.. kjedeli ja!

Skrevet

Blødde (regner med renselsen til blødninga) seks uker etter hver fødsel jeg. Er det ferskt blod? For det gikk fra blod til renselse etter ca tre uker. Det kan være at du har hinne rester i livmora etter fødsel. Lukter det vondt`?

Skrevet

Jeg blør litt enda, etter 9 og en halv uke! Ikke saa mye som kommer, men det er utrolig kjipt aa maatte gaa med truseinnlegg hele tiden. Lurer paa om det kanskje var mensen som kom her om dagen, ettersom jeg hadde vonde menssmerter en hel natt, men det er over en uke siden naa. Virker som om kroppen skal ta igjen for alle de mensperiodene vi droppet under graviditeten!

Skrevet

Jeg blødde (alt fra mye friskt blod til mer gusjete renselse) i 8-9 uker. Jeg syntes at det var lenge, men fikk beskjed om at det var helt vanlig...

Det varierte en del - da jeg trodde at det var helt over, så blødde jeg plutselig friskt igjen helt mot slutten..

Så du får bare smøre deg med tålmodighet.

Skrevet

jeg blør enda, fire uker etter.....

menj eg lurer på om jeg har fått betennelse i stingene jeg, for det lukter helt for jævlig for å si det rett ut, nesten litt kloakk lukt.... brekker meg nesten noen ganger...

revnet veldig mye da, helt bak, pluss at jeg ble klippet.....

Skrevet

Hva er egentlig "renselsen"? Og hvorfor spurte du LIVMME om det lukter vondt? Bare lurer, for hos meg så luktet det dritt!!! Er ferdig med å blø nå da, men ble litt nysgjerrig..

Skrevet

Jeg blødde i 5 uker, ble mindre etter 3 uker og økte så igjen og det kom ferskt blod i 2 uker.

Ellers fikk jeg beskjed hos jm at hvis det luktet vondt eller jeg fikk smerter skulle jeg kontakte lege for å sjekke om det var infeksjon.

Skrevet

Hovedinnlegger her:

Takk for svar - jeg skjønner at jeg ikke er unormal og det er betryggende! Blir så ekstra sensitiv når det kommer til livet i underlivet..

Nei, det blør ikke friskt hver eneste dag, det er dager med mere brunlig utflod (jeg gjetter at det er dette som kalles renselse?). Og nei, det lukter ikke vondt, det er jeg oppmerksom på hele tiden. Har hørt at så fort det lukter vondt, er det fare for infeksjon og rester i livmoren, så dette er jeg nøye på. Gikk også til innkjøp av antiseptisk grønnsåpe på apoteket og har sittet i grønnsåpevann fem min. av gangen noen ganger. Det anbefales på det sterkeste - det kjentes så utrolig rensende og godt! Og det anbefales i alle fall til alle de som revnet/sydde mye.

Det er jaggu ikke spøk å sette barn til verden, det er helt sikkert! Men fy fader, makan til girl power finnes ikke i denne verden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...