Gå til innhold

Når kan barn være alene hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns dere om at en 9-åring og en 3,5 åring er alene hjemme i ca. 30-40 min. mens min samboer henter meg på jobb?

Jeg kjenner jeg begynner å bli passe nervøs og liker det ikke i det hele tatt... Eller overreagerer jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke barn selv, men synes det høres skummelt ut å la de være hjemme alene. tenk om noe skjer på veien... er ikke en nabo som kan se til dem da?

Skrevet

Jeg syns det burde gått an ja, 9 åring klarer nå det.

Skrevet

Hei anonym forstår du er usikker. Selv har jeg to på 10 og 8, så for meg gjør det ikke noe om de er for seg selv 1 time eller 2. Klue hos deg er jo den minste på bare 3,5 år. Det kommer an på hvor moden 9-åringen din er. Tar hun ansvar for den lille ellers i det daglige, og viser at hun er moden på mange områder, så har jeg turt det for 30 minutter. Er hun uansvarlig, og kan risikere å løpe til en venn, så har du jo et problem..:) Men det er bare du som kjenner den eldste, så avgjørelsen må du ta alene likevel.

Skrevet

tja... jeg satt barnevakt fra jeg var en 8-9 år da, men har også alltid vært veldig ansvarsfull. er vel en vurderingsting ut ifra modenheten til barnet/a kanskje...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...