Gå til innhold

Har noen opplevd at noen har meldt fra om dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjedde da isåfall? Mistenker at noen kommer til å melde i fra om ei venninne av meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vil NAV sjekke opp vedkommende og se om tipset stemmer.

Skrevet

jeg syns det at om de bor praktisk talt i lag og er i et forhold, men mottar for å vere alene, så fortjener de å bli meldt fra om. dette er ikke annet en ærlighet, ogf man burde vere såpass! skjønner godt at folk sliter med økonomien og det er hardt og omstille seg fra mye penger til lite. men tenk på alle de stakkers fattige i parfolrhold som såvidt klarer å få det til å gå rundt, og får ikke hjelp fra noen økonomisk!

det som skjer er vel at de må tilbakebetale det de har fått av staten!

Skrevet

Vennligst svar dere som har opplevd dette!

Man kan ikke tenke på alle andre stakkarslige par, tenker du på barna i afrika når du tar deg en matbit kanskje?

Skrevet

KJenner til noen som ble ''avslørt'' ja...

Blir jo tatt for trygdesvindel,som er ganske alvorlig, og ender nok med å betale tilbake isåfall..Er det snakk om veldig veldig mye,kan det faktisk også føre til fengsel..

Skrevet

jeg har iallefall mot til å bruke nicket mitt!

håper venninen din blir tatt da! hun fortjener det iallefall dersom hun snylter! det er ikke kjekt når noen tosker ødlegger for resten som faktisk trenger det!

Skrevet

jeg ble meldt av ei dame en gang... det som var det teiteste var jo at jeg faktisk var alene... måtte på møte hos nav.. fortalte at jeg bodde alene og var singel..og at de gjerne kunne ringe hus eier o.l hvis de ønsket det... de trodde på meg og gjorde ikke noe mer utav det...men det de sa er at de hadde fått et anonymt tips,og da måtte de følge opp dette... og siden det var anonymt hadde det ikke vært så mye de kunne gjort en å høre på det jeg sa uansett.. da hadde de ikke hatt noe vitne i en evt rettsak.. hvis man ikke tillstår da selvfølgelig...

vet i dag hvem det var fordi hu som gjorde dette gjorde det kun for å være dust,og trodde at jeg automatisk kom til å få masse problemer..for hu gikk og skrøt av det... enda jeg ikke hadde fortalt det til noen...

men har nav selv misstanke om det,så er det jo mulig de undersøker mer.. er ikke helt sikker på hva de kan gjøre...men vet at å dukke opp på døra og forlange og komme inn har de ikke lov til.

Skrevet

æ blei "tatt" engang, men det er noen år siden.. jeg fikk dobbelit utbetalt.. og meldte desverre ikkje fra... :( slue mæ, men trengte pængan der og da.. tenkte ikkje nåkka meir over det. Men så kom kravbrevet, og at æ hadde fått feilutbetaling. Det var snakk om 5 sifret beløp. Og måtte til retten, kunne få betinga fengsel.. eller ka det no e.. eller sammfunsstraff.. Men slapp begge delan sia æ va ærilg, og allerede hadde begynt å betale tilbake.. på beløpet.

Men det er ikke noe lurt å lure staten, for dem får nyss i det før eller seinar, og da e løpet kjørt!! Med fengselstraff, sammfunstjeneste og rulleblad((

Så vokt dere som får for mye utbetalt!! jeg gjør ikke den tabben igjen, for å si det slik.

Skrevet

Regner med at det var noen som"sladret" på meg når jeg var i utlandet for lenge...

Har advokat på saken når jeg mener jeg handlet i god tro og at jeg aldri fikk skikklig informasjon ag mine plikter/rettigheter.

Krever tilbake 12000 som jeg ikke har planer om å betale tilbake.

Folk som bevisst snylter fortjener å bli tatt spør du meg....har selv meldt noen, de måtte tilbake betale 200000 kr

Skrevet

hvordan er det de klarer å finne det ut a? når de ikke får komme inn til vedkommede å sjekke?

Skrevet

Jeg har en venninne som bodde sammen med barnefaren, men hadde registrert adressen hjemme hos foreldrene sine og mottok os. Noen "sladra" og plutselig fikk de politiet på døra... både hos pappaen og foreldrene. Flaks for henne så hadde de for bare noen få dager siden flyttet fra hverandre.. de kunne ikke bevise at de hadde bodd sammen mens hun mottok os, og ingenting skjedde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...