Gå til innhold

Trenger litt hjelp jeg.. Er en litt usikker far....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk beskjed av min kjære at jeg kunne spørre her inne om det var noe jeg lurte på. Min kone er inne på et litt lengre sykehusopphold. Og jeg er hjemme med minsten. Han er bare 5 mnd og hun har pumpet seg så fryseren er full av mm. Men vi har jo begynnt og gi han smaksprøver på grøt som skal også trenger mm. Noe som betyr at det går jo med en del mm til det også. Tenkte kanskje at det er lurere og bruke mme til grøten for og spare litt på mm.. Vi er ikke helt sikker på hvor lenge hun kommer til og bli liggende på sykehuset, kan være fra 3 dager til 2 uker. Visst hun er der i 2 uker har vi akkurat nok mm i fryseren. Vi kan ikke bruke den melken hun pumper på sykehuset pga medisiner.

Noen som kanskje kan hjelpe en usikker far?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, og velkommen hit!

Har barnet aldri før fått mme er det best å holde seg borte så lenge man klarer. Pga allergier og annen moro. Har det fått mme før (og da allerede er eksponert) er terskelen lavere og du kan gjøre som du sier når du vil/må.

Du sier ikke hvor mye barnet tar av smaksprøver av gangen? Et det bare noen ts? For da kan du jo tine mm kaldt, og så holder den seg 24 timer i kjøleskapet, innerst nederst. Fortest kaldtining skjer hvis du tar en skål vasken, har den tette beholderen med mm oppi (fremdeles lukket!) og så lar kaldt vann sildre over. Da kan du vel "stjele" litt mm fra en av beholderne når du gir flasken?

Alternativt:

Alt annet enn mm er for barnet en smakseksplosjon. Det du synes er lite søtt og tamt er mye for ham. Har han fått smake for eksempel litt frukt/grønnsaksmos fra babyglass, så kan du blande sånn grøtpulver uten melk sammen med fruktmos og vann og en dråpe god matolje (en ts til en full porsjon). Det er faktisk ekstra bra for jernopptaket.

Lykke til, håper du får konemor frisk og fin hjem igjen fort!

Skrevet

Har bare fått 2-3 ts med tynn grøt. Ikke smakt noe annet en det og mm. Hadde ikke tenk og øke noe mer før mor er hjemme heller. Da prøve jeg tipset om og "stjele" litt fra det han får på flaske først. Så visst vi går tom får vi heller ta problemet da. Visst det skjer kan det nok hende jeg skriver inn og spør om litt hjelp igjen.

Tusen takk for hjelp, håper og få hjem kone snart vi og. Tydelig at minsten savner mamma, nå skal vi på sykebesøk. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...