Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #1 Skrevet 6. desember 2006 Folk, spesielt stemødre kan ikke si noe som helst negativt ang. sitt samliv før det er en hel gjeng her som henger i strupen på henne. Replikken "du viste han hadde barn fra før" som blir brukt til det kjedsommelig uansett hva det er. Noen ganger er det helt sikkert på sin plass, men ikke hver gang. Tror kanskje at det hadde hjulpet å la være å bruke ordet ste fordi at enkelte ser rødt av det ordet og greier ikke å lese innlegget annet enn i verste mening. Tviler på at man hadde skrevet til en gift kvinne med 2 barn og en mann som aldri hjelper til i hjemmet, at hun selv har valg å få barn og må ta konsekvensen av det. Men er du stemor og klager, da går folk rett i strupen på deg. Det er greit at folk selv har valgt å gå inn i et forhold med barn fra før, men det kan da umulig frita fredre fra å være hovedomsorgsperson for barna. Barna trenger en engasjert far som koser seg med barn, men også setter grenser og følge de opp. Han har også valgt å gå inn i et nytt forhold, da må han også ta hensyn til det. I et moderne hjem anno 2006 med to fulltarbeidende foreldre, må begge være med å dra lasset. Jeg mener at det er enda viktigere når det er mine, dine og våre barn, for en stemor skal ikke ha hovedansvaret for stebarna, men hun bør være en støttespiller og en viktig voksenperson for barna.
Gjest Skrevet 6. desember 2006 #2 Skrevet 6. desember 2006 Ja di skriver det helt til slutt: Støttespiller og viktig voksenperson for barna. Mange her inne er nok akkurat stemødre selv. Da stemødre skriver innlegg som visse her inne, går det rett til ryggmargen til folk. Selfølgelig skal fedrene ta sitt ansvar, men gjør han ikke det burde andre rundt få han til å våkne opp, andre fedre har ikk ryggrad til å si noe. Poenget er at barna lider her og det gjør det ikke bedre at andre rundt gjør det værre. Men faktisk slipper fedrene billig unna syntes jeg selv. En tilg er at loven kan tvinge far til et samvær med evt bot hvis det ikke gjennomføres. Men hvem sender sitt barn et sted det ikke er ønsket. Men som mor vet jeg at jeg gjør alt for mine barn, det samme gjelder min stesønn som er gull verdt her hos oss.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2006 #3 Skrevet 9. desember 2006 For alle sammenligner med sin mann og sin eks mann. Vi elsker mennene våre og da forsvarer vi. Vi elsker derimot ikke eksdama hans, og hun elsker heller ikke oss. Så vi identifiserer med noe vi hater. Mannen kan vi ikke klage på for historiene om menn blir identifisert med noe vi elsker. Synest mange av disse kommentarene om at du visste han hadde barn fra før blir helt meningsløse. Om en tar tilsvarende searioer og slipper dem inn på et hvilket som helst annet forum, om det er for nyfødte, parforhold, barneoppdragelse, etc. og dropper ordet ste, eller at alle barna ikke er begges. Så får en mer nøytrale svar. Oppgitt over forskjellsbehandling, oppgitt over skeivfordeling av oppgaver i hjemmet, oppgitt over manglende tiltak med barn som har problemer. En får normale svar, av nortmale mennesker. Her derimot får en høre som stemor en må settte barna først. Men det gjelder jo slike ting, som ingen normale mennesker i hele verden kan mene er å sette barna først. La barna være oppe hele natta og oppføre seg så rottent som de bare vil, for det er din feil. Mor og far som ikke strekker til, de er hellige kuer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå