Gå til innhold

Ang. sykemelding siste tiden... hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ganske dumt spm. sikkert men: Vikariatet mitt går ut 31.12, hvor lenge før (uker,dager?) må jeg få sykemelding for å få fullt utbetalt sykepenger etter at vikariatet er over?

Noen i lik situasjon?

Har ikke noe valg (trenger sykemelding dersom jeg får sykepenger)- har nemlig ikke jobb siste tiden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde ikke det hadde noe å si jeg.. om du blir sykemeldt har du uansett krav på vanlig lønn.. har aldri hørt om at du må sykemeldes innen en viss tid.. tror det bare holder om du sykemelder deg før 31.12. kanskje noen andre har mer peil? eller inne på gravid/sykemeldt forumet?

Lykke til iallefall! Ordner seg nok skal du se=)

Skrevet

Hvis d er slik at du ikke har mer arbeid som er fastlagt av arbeidsgiver, at du ikke har fått forlenget arbeidskontrakten din, så bør du sykemeldes ca to uker før vikariatet går ut for å få full utbetaling. arbeidsgiver skal betale ut sykelønn de første to ukene før trygdekontoret tar over. Var i samme situasjon, der jeg gikk glipp av penger de første to ukene av sykemeldingen min fordi, jeg ikke hadde fastlagt arbeid lenger.

Håper du ble litt klokere.

Vennlig hilsen

Skrevet

HEi!

Og takk for svar:)

Jeg tror jeg er i samme situasjon som deg. Vikariatet mitt går ut 31.12, og da har jeg ikke jobb lenger. Jeg føler ikke at jeg har noe valg- dersom jeg kan få full utbetaling som sykemeldt resten av tiden så "må" jeg nesten gjøre det på denne litt ekle måten.. 2 uker før..

Men nå lurer jeg mer på hvordan jeg skal få dette til. Da er det jo bare en uke til før jeg må på etter annet vis skaffe meg en sykemelding.. Det er jo ikke særlig gøy når jeg føler at jeg kan gjøre jobben min..

Men dersom jeg blir sykemeldt noen dager før 31.12 (f.eks.27.12)- får jeg da ingen penger utbetalt til 01.01.07 når Trygdekontoret tar over?Eller blir det bare mindre utbetalt de få dagene fra f.eks. 27.12 og frem til vikariatet går ut 31.12?

Litt rart at en må sykemelde seg 2 uker før...

Håper på svar igjen:) Haster jo litt dette..:)

Skrevet

Arbeidsgiver betaler sykepenger de første 16 dagene eller noe sånt av sykemeldingen. Tror det er slik at du ikke får lønn i denne perioden dersom du f.eks sykemeldes 2 dager før vikariatet går ut...da vil det nemlig gjenstå 14 dager som ikke arbeidsgiver trenger å betale deg for og som TK heller ikke vil betale for.

Hvis du virkelig ikke er helt i form til å jobbe/starte i ny jobb får trøsten din være at arbeidsplassen din kan få refundert det de har betalt i sykepenger for deg dersom fraværet er relatert til svangerskapet. Ellers er jo dagpenger også et alternativ da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...