Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 det bobler og bobler der inne, men det forsvinner ikke. Blir liksom bare værende inne i magen og det gjør jo vondt utpå kvelden når magen blir skikkelig oppblåst. Lurer på om det er noen som har noen gode råd til meg for hvordan jeg kan unngå så mye luft evt hvordan jeg kan kvitte meg med den... får ikke til å fise... hi hi..... Er forøvrig 14+4 i dag.
Gjest Skrevet 6. desember 2006 #2 Skrevet 6. desember 2006 Legg deg på rygg eller mage, å strekk deg godt ut.. Da kommer sikkert lufta ut
maiprins Skrevet 6. desember 2006 #3 Skrevet 6. desember 2006 Hei Dette problemet har jeg også....... Prøver å unngå loff, boller m.m som kanskje kan lage det værre. Lykke til, føler med deg Klem
tuppehøna Skrevet 6. desember 2006 #4 Skrevet 6. desember 2006 Jeg tror litt fysisk aktivitet er bra. Gå deg en tur slik at du får litt bevegelser i tarmen. Ellers så kan det være at det er noe du drikker som slår ut. Jeg får iallfall det samme problemet hvis jeg drikker kaffe eller te med melk i. En caffelatte er nok....men så har jeg også en såkalt intoleranse. Hvis ikke noen av disse tingene hjelper så finnes det piller på apoteket som heter minifom. De er ikke farlig å ta for gravide. Lykke til!
Mikaia Skrevet 6. desember 2006 #5 Skrevet 6. desember 2006 hei. Jeg hadde ogsaa mye luft i magen paa det tidspunktet i graviditeten. Det har gitt seg litt naa. Er i uke 27. Saa kanskje det bare er en fase? Jeg passet paa aa ikke spise for mye om gangen. Holdt meg unna loff og kaker. Naa spiser jeg yoghurt (med bifidus) med grov musli med masse fiber hver morgen. Fordoeyelsen er meget bra for tiden Anbefaler aa gaa litt naar du har mye luft i magen. Lykke til
**Frøken84** Skrevet 6. desember 2006 #6 Skrevet 6. desember 2006 Hei hei... hold deg unna brus og alt annet m kulsyre.. det hjelper meg iallefall;)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #7 Skrevet 6. desember 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=164647 ikke sett deg på et fly..må du prompe der da kan du bli svartelistet!! Særlig hviss du dekker over lukta med fyrstikker... Knis
Spent på vent Skrevet 6. desember 2006 #8 Skrevet 6. desember 2006 Hei. Sliter med samme problemet til tider. Jeg drikker sitron brus. Det hjelper meg veldig:)
Ma-i Skrevet 6. desember 2006 #9 Skrevet 6. desember 2006 Har du mye luft i magen kan du prøve å massere tarmen litt, ca to fingerbredder og innover fra hoftebeinet, på begge sider, masser i sirkler, ikke spå hardt at du får vondt men at du merker det. Dette ersuper i alle aldre, samme som ved baby massasje, funker uansett alder. ellers så er vann en fin ting, og litt mosjon, om du orker , legg deg på rygg og sykle i lufta, eller løft bena opp og ned, dette pleier å hjelpe noen ganger.
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 6. desember 2006 Forfatter #10 Skrevet 6. desember 2006 takk for alle gode råd:) Jeg prøver å holde meg borte fra kullsyre, loff, boller o.l. Dethjelper ikke å legge seg på magen og strekke ut og det hjeøper ikke å gå seg en tur... Det er det som er så fortvila.... Men men, får vel bare gjøre så godt jeg kan og holde ut og håpe at det bedrer seg etterhvert:) Og jeg skal holde meg langt unna fly:) hi hi
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #11 Skrevet 6. desember 2006 Selv hadde jeg andre plager som var mye verre, men pga det prøvde jeg å legge om kostholdet for å prøve å bli bedre. Jeg er i uke 18 nå, og slet som deg også veldig med luft i magen og derfor også smerter innimellom, ikke var fordøyelsen bra...ofte forstoppelse. Nå er magen helt fin. For min del skulle jeg ikke ha hvetebakst generelt, men å spise grovt brød, drikke minst mulig kaffe og te, og masse vann. Gjerne yoghurt daglig/biola, så tror jeg man er ett stykke på vei...
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 6. desember 2006 Forfatter #12 Skrevet 6. desember 2006 joda, jeg skal være glad for at det ikke er verre:) Men det erjo plagsomt med sprengt mage, så da må man jo spørre:) Prøver å spiser mye grovt og grønt slik at jeg får i meg mye fiber, men jeg er for dårlig på surmelkprodukter. Skal stikke på butikken og kjøpe biola jeg:) Takk for tipset:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå