Gå til innhold

Dåpsgave.. Er dette vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann..

Faren til guttungen og jeg hadde dåp for litt siden og vi betalte halve hver, ble 6000 tilsammen. Familien min var med å gi litt i tips, ble 800kr. Et par dager før dåpen så spurte jeg barnefar hva han skulle kjøpe til sønnen sin, men han visste ikke. Grunnen var stort sett fordi jeg vill eminne han på at han burde ha gave. Da dagen kom lå det ingenting på gavebordet til lillegutt fra pappaen.

Hadde dere gaver til barna deres på dåpsdagen/navnefesten, hadde barnefar? Nå var familien til barnefar også her (hvis noen lurer)

Er jeg sær eller burde han hatt gave til sønnen sin? I det minste et kort.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke si at økonimien er helt på topp for tiden - men jeg hadde et smykke til henne med navnet hennes og dagen for navnfesten inngravert!

Skrevet

Ja, skjønner deg, er ikke akkurat sånn at vi driter spenn, men jeg hadde også gave til knotten, men var blakk etterpå også da:p

Skrevet

Eg ga ingenting, og det gjorde ikkje pappan heller, vi holdt jo dåpen..

Er ikkje vanlig å gi fra foreldre til dåp her eg bor jaffal..

Skrevet

Nei, hehe, vet ikke hvor vanlig det er.. Men jeg ville iallefall gi hun et lite minne om dagen fra meg! :)

Skrevet

var det samma jeg tenkte, en ting hvor det iallefall står: Til Leo fra mamma på dåpsdagen. (han fikk eventyrbok)

Skrevet

Han betalte jo halve båpen. Det er vel gave god nok.

Jeg er ikke vant med at foreldrene kjøper noe mere enn selve dåpen.

Skrevet

joa, men jeg bare synes han burde i det MINSTE gi et kort, pga minne.. Han har ikke ofra sønnen sin ei krone siden han ble født.

Skrevet

Er ikke så vanlig her heller at foreldre gir dåpsgave til barna sine.

Må ærlig innrømme at det har jeg ikke hørt om engang.. :o/

Skrevet

hmmm, rart med det.. hehe, trodde detta var vanlig jeg, har en liten ting fra mamma og pappa fra min dåpsdag.. kjenner fler som har gitt barna en liten gave, men er kanskje forskjellig fra sted til sted..

Skrevet

Du er heldig som fikk han til å sponse halve dåpen..

Faren til min sønn sponsa ingenting, hadde ikke med gave, og holdt ikke engang sønnen sin. Hele hans familie var bedt.. Makan til frekkhet fra han. Jaddah....

Skrevet

han hadde valget melom betale halve eller droppe å være der.. hadde han droppa å være der hadde nok faren hans igjen lagd trøbbel for han..

Skrevet

Han skal faktisk betale halve, står i lova det, halve dåp og konfirmasjon og lignende, er han pliktig å spytte inn med halvparten!

Skrevet

Vet at det er mange som ikke gir gave til barna sine til dåpen. Festen er jo gaven liksom!

Synes ikke du er sær, men synes heller ikke det var noe rart av far.

Selv betalte jeg festen alene og ga ham medlemskap i boligbyggelag. Far ga INGENTING...

Skrevet

Hjelper ikke om det står i loven vet du!!

Hehe...prøv å bruk det argumentet til min x...;)

Skrevet

Jeg syns det er rart at det står at man skal dele utgiftene ved dåp,konfirmasjon og lignende.

Det må da være at begge vil gjøre det?

Da kan vel faren si at han ikke vil at ungen skal døpes og da heller ikke bli konfirmert.

Ungen vår er ikke døpt for faren ville ikke det.

Skrevet

hei. sikkert ulike meninger om dåps gaver til barnet sitt, men jeg ga ikke til mine to små, er heller ikke vanlig rundt meg av familie og venner og gi til sine egne barn.

hadde fint selskap da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...