Gå til innhold

os

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter dette mulan greiene så undrer jeg meg over hva det er med de fleste alenemødre (ihvertfall di som er her inne) Er tanken om å forsørge seg selv helt fraværende? Har selv vært alenemor i mange år og mottatt stønader men tok emg en utdannelse og fikk meg en jobb. Å få flere barn mens jeg gikk på trygd var jo fullstendig uaketuelt og prevensjon er tilnærmet 100 prosent og der er ikke mange som blir gravid hvis det brukes riktig. det er faktisk så enkelt at vil du virkleig ikke bli gravid så klarer du faktiks å unngå det ! så dette med p-piller som ikek virker er pisspreik. p-piller er 99 prosent sikkert med riktig bruk. Den ene prosenten som det ikke virker på tror jeg ikke holder seg her inne siden så mange her faktisk påstår at pillen ikke virket.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var nyutdannet og rakk ikke få meg fast jobb før jeg skulle føde slik at jeg ikke fikk opptjent fødselspenger. Siden branefar er australsk og bor der, er jeg alenemamma og jeg mottar OS frem til gutten begynner i barnehage, for da skal jeg ut i jobb igjen. Jeg har alltid forsørget meg selv, men i denne situasjonen er jeg veldig glad for at vi har de ordningene vi har her i landet. Synes det er teit at det i noen tilfeller blir misbrukt, men sånn er det vel med alt og det er ikke lett å kontrollere alltid.

Skrevet

Herregud, Mulan greiene ja... he he.

Jeg skal da også bruke tiden m OS til å ta opp studier og få meg en utdannelse, er klart jeg vil forsørge meg selv, men når man er alene m barn og ikke har jobb så er neimen ikke det så lett da...

Skrevet

Har planer om å komme meg ut i arbeid, men gleder meg ikke akkuratt..elsker livet som student. Mye tid og mye penger, skal ikke legge skjul på det.

Synes det er teit at en anonym bringer opp en annen person på denne måten, du kjenner ikke sitvasjonen!! Samme kunne ha sjedd meg eller deg. Og det med p-pillen, ble gravid med min lille gutt når jeg gikk på den, så den holder ikke for meg ihvertfall!! Brukte den rett, men var på atibiotika kur og hadde mage problemer, kansje dumt men tanken slo meg ikke at det ikke var godt nok da.

Og til deg Mulan, GO GIRL!! Selv tenkt tanken på at jeg ville ha samme far...nei, ikke for å snylte på staten, men for at jeg synes det absulutt har sine fordeler at barna har samme pappa.

Skrevet

Jeg har hvertfall ingen planer om å drive dank i 3år. Jobbet i sommer, å skal begynne å jobbe nå i februar igjen, mens jeg skal gå på skole.

Skal gjøre alt for å få den utdannelsen jeg vil ha nå mens jeg har krav på OS. Sånn at når jeg ikke har krav på det lenger kan jeg ha en jobb som jeg tjener såpass i at jeg kan forsørge vesla 100%.

Er totalt uaktuelt for meg å få et nytt barn på lenge. Har laget meg en regel om å ikke ha sex med andre enn noen jeg er i et forhold med.

Personlig hadde jeg tatt abort dersom jeg hadde blitt gravid kort tid etter jeg hadde innledet et forhold, men nå tviler jeg på at jeg hadde glemt en pille igjen å hadde jeg det så hadde jeg sagt til typen at vi måtte brukt kondom frem til neste mens. Jeg skal IKKE ha flere barn før jeg er ferdig med skolen å har jobba et par år. Har uansett god tid på meg så stresser ikke.

Skrevet

Syntes at det blir for dumt å konstanere et poeng ved å dra opp en annen sitt navn..

Skrevet

For det første, alle stønadene er tidsbegrenset i kortere eller lengre tid. Og det er et fåtall kvinner i dette landet som produserer unger for å motta stønad. Men noen finnes sikkert, men tror ikke du finner dem her.

Jeg vil ikke gå inn på den saken du nevner, da jeg ikke har lest hele og heller ikke orker det.

Når det gjelder p-piller så er de som du sier 99 % sikre ved riktig bruk. Men riktig bruk innebærer ikke bare å huske på å ta dem. Det er mange faktorer som spiller inn for at de mislykkes. Bl.a. oppkast/diare, medisiner og naturlegemidler. Det er mange som har erfart dette.

Jeg leste for noen år tilbake en dansk undersøkelse som viste at alt i alt var p-pillene 70 % sikre. 30 % av brukerne hadde blitt gravide i løpet av en periode på 12 måneder. Dette var ikke fordi de fleste av dem slurvet med å ta pillene, men helt andre grunner.

Har selv to barn som er blitt til under p-pillebruk. Var ikke alene med dem den gang, men har blitt det i ettertid.

Og hva er det med de fleste aleneforeldre? Det eneste som homogent med gruppen er at de har hovedomsorgen for barna. Ellers er de som de fleste andre borgere i dette landet. Noen jobber, noen studerer, noen går på trygd. Noen tjener godt og andre dårlig. Noen er høye og noen er lave. Ja du skjønner,de er like forskjellige som alle andre.

Skrevet

Jeg jobber 4 dager i uka og får os av resten,jenta mi er 20 mnd. Det er tøft å jobbe og komme hjem sliten til sliten og sutrete unge og ingen som hjelper meg. Men jeg vil heller jobbe enn bare å gå hjemme. Og ang prevansjon som du tok opp så var jeg og barnefaren samboere da jenta mi blei til,men det skjærte seg seinere. Ikke alle her inne er alene fra første stund vet du. Og jeg syns at du kan droppe det å referere til andre innlegg når du legger ut et nytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...