Gå til innhold

Føde på Ullevål eller Rikshospitalet??


38gravid

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Ser at flere i "juliklubben" har fått plass på Ullevål. Noen som vet hvordan det er å føde på riksen?

Noen anbefalinger..??

Hilsen førstegangsfødende og litt rådvill:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fått plass på riksen. Vet ikke annet enn de anbefalingene jeg har fått fra andre som har vært fornøyd med riksen. Men for å få plass på riksen må man være veldig tidlig ute med å søke. Jeg søkte på egenhånd før jeg var til 1.kontroll hos lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt bare positive ting om begge sykehusene.

Vi kommer til å søke Ullevål, grunnet at det er nærmere oss.

 

Lykke til med valget :=)

Har hørt at vi som skal føde på sommeren, bør være tidlig ute i oslo for å få plass der man ønsker. Det er en hektisk tid, vistnok!

 

klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to fødsler( en vanlig og et ks... begge igangsatt til og begyne med) på riksen, og håper å komme dit igjen.

Legen skal sende søkenaden neste uke, da er jeg i uke 12...

Regner med og få plass siden jeg har anti-K i blodet, noe sia ikke har spesialister på det!

Hatt et ks på ullevål, og det var ikke noe galt med det sykehuset heller, bortset fra at jordmora som tok i mot meg spurte: hva gjør du her nå... kom nesten krabbene for det var så vondt ;o)...( ææææ, kanskje jeg skal føde.. svarte jeg) (dette var i 99, før abc kom til ullevål og før hotellet åpna!)

 

Men er kjempe fornøyd med riksen selv om det er langt unna egentlig for min del... hører egentlig til sia... eller ahus som det heter nå;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte på Riksen sist gang og det var veldig bra. Fødselen trakk veldig ut og jeg traff derfor maaaange jordmødre. De var kjempekoselige og proffe alle sammen. Det endte til slutt med keisersnitt og jeg var ganske redd. Men alle virket så proffe og dyktige at jeg kjente med trygg likevel. Mannen min var også veldig imponert over den behandlingen han fikk som nybakt og forvirret førstegangspappa (han ble jo sittende der igjen med babyen mens jeg ble lagt på oppvåkningen). Jeg har derfor søkt om plass på Riksen igjen og har heldigvis fått plass der! (jeg søkte om plass i uke 7). Den eneste ulempen jeg kan se med Riksen er at det er tomannsrom på Barsel, mens Ullevål har hotellet. Men Føden på Riksen var så bra at det er greit å ligge på tomannsrom på Barsel etterpå, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har fått plass på Riksen, søkte i uke 9 og fikk svar nå i uke 11. Orker ikke tanken på å havne på barselhotellet på Ullevål...Mulig det ikke er noen grunn til det, men ønsker å slippe å tenke på det i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har fått plass på riksen og er veldig glad for det. riksen er jo kjent for å være et av norges beste sykehus..men uansett hvor man ender opp tror jeg nok det blir en uforglemmelig og fantastisk opplevelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...