dritgrei hei hei! Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 Kan hun lille få det? Det står på flasken at barn under ti år skal ha halv dose, men hvor små er de som er under ti år? Er de et halvt år, eller er det altfor sterkt for den lille kroppen?
dritgreipappa Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 kan jang, kan jing, kan lille tingeling!
Gla-mor Skrevet 5. desember 2006 #3 Skrevet 5. desember 2006 Barn under 1 år skal vel ikke ha noe som helst uten videre. Ville ikke gitt det til en på 6 mnd (inneholder vel noen urter som det ikke er sikkert de tåler). Er det hoste som er problemet?
dritgreipappa Skrevet 5. desember 2006 #4 Skrevet 5. desember 2006 hoste, som er litt tett og kan høyrast astmatisk ut, og tett tett nase på vetla fina jenta...men hu smiler og er tapper i alle fall
dritgrei hei hei! Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 5. desember 2006 Det var sant gla-mor, du har rett... de skal jo ikke ha noe i grunn stakkars.... jeg vil jo bare trylle henne frisk... Også skal vi jo på østlandstur, og da vil jeg jo ha med meg en som tåler å reise stakkars. Vi får dra til legen i morgen, sånn at han kan fortelle oss at det baer er forkjølelse, det hadde vært fint! :-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 5. desember 2006 #6 Skrevet 5. desember 2006 Ikke lurt å gi en så liten en urtemiks av det slaget! KanJang er også oppkvikkende pga den russiske roten som er i den og det er absolutt ikke noe man bør gi små barn - den er i tillegg et adaptogen, dvs at den har en umiddelbar virkning og PLING så var hun i 150 det neste døgnet;-))) Ikke SMOOTH....;-) Men for en stund tilbake leste jeg om et råd mot hoste på disse små kroppene og det var at man skulle smøre litt Mentholatum under fotbladet, det skulle visstnok også ha en ganske rask effekt.....kanskje verdt å prøve? Uansett så ønsker jeg god bedring!!!
Trollmora Skrevet 5. desember 2006 #7 Skrevet 5. desember 2006 Jeg vokste opp med kamferklut på brystet da jeg var forkjølet som liten. Er Trollungene mine forkjøla så bekymrer mormor seg om at de virkelig får kamfer de og. Mitt tips er da kemferlatum eller mentolatum på et gammeldags lommetørkle. sett den fast på brystkassa med en liten sikkerhetsnål på innsiden av bodyen. Sterke ting skal man være forsiktige med til de små, men saltvann eller morsmelk dryppet i nesen før flyturen er veldig bra hvis de små er snørrete.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå