♥Snulder Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 ... men vil gjerne ha litt moro og ledig stemning... Noen forslag til hva vi kan finne på? Det vi bl.a. har tenkt på selv er å legge ordtak/dikt under hver gjests tallerken og få dem til å lese dem opp etter tur...
Mamma'n t A & M + lille Emma Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 Hei. Hehe..vi hadde nettopp dåp og bryllup samtidlig, så vi hadde ikke det tradisjonelle under middagen med taler osv. Men vi slapp ikke unna for det.. så det ble både taler og sanger allikavel.. Hadde jo selvfølgeling noen kreative sjeler fra hver familie..hehe. Ble mye moro av det da Det er nok ikke sikkert dere slipper unna.. Lykke til da
Gjest Skrevet 6. desember 2006 #3 Skrevet 6. desember 2006 Jeg har altså ikke noe med det, men hvorfor ønsker dere ikke f.eks. taler under bryllupsmiddagen? Hadde jeg vært f.eks søster til brud eller brudgom, så hadde jeg kanskje hatt lyst til å si noen velvalgte ord på en sånn dag. Hvorfor vil dere ta i fra gjestene deres denne muligheten? Taler og sanger trenger slett ikke å være kjedelige! Jeg synes ofte at taler og sanger er med på å skape enda litt mer "høytidsstemning", og bryllupsdagen din er vel en "høytidsdag"? Bare lurer!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #4 Skrevet 6. desember 2006 Det må jo være mye hyggeligere både for dere og gjestene å høre til taler en dikt/ordtak. Hva er poenget med det liksom? Lese ordtak? Høres urkjedelig ut spør du meg. Be om å ikke ha noen sanger, det er det som ofte legger en demper. Taler er jo kjempflott. Er dere redd det skal ta lang tid får dere insturere toastmasteren slik at han formidler beskjed om at dere ønsker korte taler.
Lille jente Skrevet 7. desember 2006 #5 Skrevet 7. desember 2006 Ville bare gi en liten kommentar på å legge ordtak/dikt under hver gjests tallerken og få dem til å lese dem opp etter tur... Husk på at det er VELDIG mange som syntes det er utrolig ubehagelig å snakke foran forsamlinger/andre mennesker. Da ville jeg heller hatt en vokalist som sang mellom hvert måltid eller noe sånt.... Er jo litt venting på mat i bryllup!
♥Snulder Skrevet 7. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 7. desember 2006 Er visst vanskelig å forklare forståelig dette... Hele poenget her er å løse opp stemningen på en litt utradisjonell måte. Vi har begge hatt "standard" bryllup med andre partnerer for maaange år siden... med medfølgende taler og sanger... Selvsagt skal de som ønsker å si noe få lov til det, men hjemmesnekrede sanger i tykt sanghefte er noe vi vil unngå denne gangen. Det er selvsagt snakk om morsomme ordtak, vitser osv... Har faktisk tatt tipset fra div. bryllupsforumer her på nett. Og JA, det blir selvsagt tatt hensyn til at enkelte ikke ønsker å reise seg for å si noe. Det er vår aller nærmeste familie og vennene vi kjenner absolutt best som skal være med under middagen... Blir ikke noe problem for noen å si ifra hvis de ikke ønsker å si noe!
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2006 #7 Skrevet 13. desember 2006 Bedre med personlige hyggelige taler, en upersonlig tulls om den enkelte skal lese opp... Håper jeg ikke skal i bryllupet ditt..
♥Snulder Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #8 Skrevet 13. desember 2006 Det skal du garantert ikke anonym. Har ikke venner og bekjente som er så spydige og utrivelige som deg. Dette er et hyggelig forum hvor man ber om råd og hjelp og deler gleder. Hold deg unna med de sure kommentarene dine!!!
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2006 #9 Skrevet 13. desember 2006 Du skriver at du ønsker noe som vil løse opp stemningen. At gjestene vet at de må lese "et eller annet", kan nok heller legge en demper på stemningen, hvis noen gruer seg til dette. Ikke så lett å være den som sier nei, hvis dere har lagt opp middagen slik. Da er det kanskje bedre at de som virkelig ØNSKER å si noe, for lov til å holde en liten tale? Skal dere ha musikk under middagen? Det pleier jo å gi god stemning. Og hvis dere ikke ønsker hjemmesnekrede sanger og allsang rundt bordet, kunne dere jo få spesiallaget et par sanger med tekst som dere har godkjent og fått de/den som spiller til å synge dette? For NOEN personlige innslag er vel hyggelig under en bryllupsmiddag?
Maud Skrevet 13. desember 2006 #10 Skrevet 13. desember 2006 Jeg synes det er fint med taler, hvis de ikke er så mange og lange. Vi hadde tre taler utover de to vi holdt til hverandre. Toastmasteren hadde satt tidsgrense på tre minutter, talerne var veltalte og innholdet var morsomt. Det bidro til å lage god stemning. Når det gjelder sanger er jeg enig med dere... Vi hadde en presentasjon av alle gjestene i et hefte. Noen linjer som beskrev hver enkelt. Vi lurte på å lese dem opp, men droppet det. Dere kan jo lese dem selv eller eller få en eller to andre til å gjøre det. Er enig med dem som har sagt at å få alle til å lese noe kan være dumt. Det er alltid en eller annen som gruer seg så mye til sånt at middagen blir ødelagt. Et par eksempler på våre presentasjoner: "Lise: brudens venninne fra Blindern. Snart dr. En urban naturelsker med sans for urskog. Rødvin og god mat er også bra!", "Petter: Karis samboer. Nordlending i Oslo som lengter nordover? Forskning, heftige diskusjoner og øl med gutta". Hadde egentlig tenkt å ha dem på rim, men rakk det ikke. Ellers har jeg ved et par anledninger vært med på at noen har skrevet et eventyr der brudeparet (bursdagsbarnet) er hovedpersoner og alle gjestene nevnes i biroller. Hvis dere kjenner noen litt skriveføre, kan det være en idé. Har ikke andre idéer akkurat nå. Lag et bryllup dere er komfortable med og ikke bry dere om hva andre mener dere burde!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå