Gå til innhold

Oversikt over hvor mange mnd. vi er på vei...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har det? Vet ikke helt hvor mange mnd. jeg er, for kan jo ikke regne 4 uker i en mnd, da går vi jo gravid i 10 mnd...

Blir litt forvirret... Jeg er 23+2, altså i min 24. uke nå, er jeg 6 mnd på vei da? Eller 5? Eller noe helt annet?? ................... :-|

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Dette er oversikten jeg forholder meg til:

3 mnd: uke 10-13

4 mnd: uke 14-18

5 mnd: uke 19-22

6 mnd: uke 23-27 (du er altså her nå)

7 mnd: uke 28-32

8 mnd: uke 33-36

9 mnd: uke 37-40

Håper dette hjelper :-)

Skrevet

JAA!!! Tusen takk, da kan jeg endelig svare folk som spør hvor langt jeg er på vei... Det er ikke alltid logisk med uker for de som ikke er gravid, da spesielt mannfolk... hehehe

Skrevet

dytt

• 2 uker senere...
Skrevet

dytte på denne

Skrevet

toppers..dytter denne opp jeg.

Skrevet

å, dette har jeg også lurt på lenge.... supert innlegg

Skrevet

Men, menes det ikke at man er gravid i 3. måned, 4. måned osv., slik som f.eks. at man er gravid i 17. uke men bare er 16 1/2 uke på vei?... Jeg har termin 6. juni og tenker sånn at 6. desember var jeg 3 måneder på vei (men i min 4.måned), 6. januar er jeg 4 måneder på vei, 6.februar er jeg 5 måneder på vei osv. Mens ca 20. februar er jeg 5 1/2 måned på vei, men gravid i min 6. måned?....

Vet ikke helt jeg, men det er ihvertfall lettere både for meg selv og andre å skjønne at jeg er 5 måneder på vei 6. februar når det da er 4 mndr. igjen til fødselen 6.juni....

Skrevet

Jeg regner også som Sunny, men det blir visst ikke helt riktig...

Har termin 21 mai og er 18+6 i dag. Altså var jeg fullgått 4 mnd. i går siden det var 21.

MEN..... når du er fullgått 20 uker er du jo liksom halvveis..og det er jeg om en uke.....(og da skal jeg jo liksom være 4 1/2 mnd...)

Ikke så enkelt, men jeg regner på dato likevel. Enkelt og greit å forholde seg til...

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Skrevet

dytt

Syns det er greit at dette ligger på side 1 jeg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...