Gå til innhold

Hva med Tinde?


Tinden ruger på nytt gull

Anbefalte innlegg

Falt litt for dette (jente) navnet etter jeg jobba med barn en sommer. Ene jenta der var utrlolig tøff, og hun heter da Tinde. Jeg liker også navnet fordi det gir meg assosiasjoner til tinder og fjell, noe jeg elsker!

 

Men hva syens andre forlk om navnet? Vært helt ærlige, for jeg vil gjerne vite. Spesielt siden jeg har begytn å få betenkeligheter nå som jeg faktisk er gravid...

 

Og ja, det er et navn :) 9 stk i Norge som heter det ifølge statistisk sentralbyrå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nydelig navn! Jeg har det på lista mi selv over mulige jentenavn hvis det er jente jeg har i magen nå. Men, vi kommer ikke til å bruke det, mannen min liker ikke for spesielle navn.

 

Synes ikke du skal ha betenkeligheter. Det er et vakkert navn, klinger godt og kan skrives og uttales på mange språk. Ikke er det noe mobbenavn heller. Så velg det hvis det ligger på hjertet ditt.

 

Vi valgte et veldig uvanlig navn til gutten vår, og har aldri angret. Stort sett bare positive tilbakemeldinger har vi fått også. Jeg synes også det er flott med navn som har betydning eller gir assosiasjoner til noe man bryr seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

 

Næmmen så snille og søte tilbakemeldinger da! Hadde forventa full slakt. Hehe, det beste med navnet er at mannen min også digger det. Vi bestemte oss for det navnet for 4 år siden, lenge før vi planla barn i det hele tatt. Dessuten var hun jenta så kul; 10 år og hadde vaskebrettmage, bærte rundt på veninna si som hadde vrikka foten og var bare snill og grei mot 44 andre jenter på samme alder. Vil gjerne ha ei sånn jente!

 

Men nå er det nå bare 50% sjanse for at det er en jente jeg har i magen, da...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...