**My little Miss drama and I** Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 Jeg har vært mye syk hele året både med det ene og det andre! Har et veldig dårlig immunforsvar. Etter at jeg ble gravid har jeg vært sykemeldt iallefall i gang i mnd, men akkurat 1 eller 2 uker så jobben må bet.. Nå har jeg fådd beskjed om at jeg har betennelse i tarmen og skal på sykehuset ,men er sykemeldt denne uken. Å sjefen ringte å klagde på at jeg er mye sykemeldt!!! Akkurat som jeg ikke har nokk å tenke på fra før.. Fortsetter dette vurderer jeg å sykemelde meg 100% fra januar.. går jo å bekymrer meg hele tiden, dette er jo ikke være bra for den lille.. Å at jobben tenker penger og ikke på min helse eller de har ikke tilbydd noe tilrette legging heller:-).. hoff har skreket i hele dag... hva skal jeg gjøre????
kul mage Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 Så kjedelig for deg at du er så mye syk. Det må være veldig slitsomt, også for psyken din. Arbeidsgiver må selv dekke de første 16 dagene (tror jeg, eller 15) av sykmeldingen, mens staten overtar etter det. Hvis du uansett er så mye plaget, synes jeg du skal snakke med legen din om å få en lengre tids sykmelding. Da slipper du jo også å bekymre deg over arbeidsgiveren. En annen ting er at arbeidsgiver plikter å tilrettelegge arbeidssituasjonen for deg som er gravid. lykke til og god bedring! :-)
Tamline Skrevet 5. desember 2006 #3 Skrevet 5. desember 2006 Jeg synes du skal gå til legen og be om å bli 100% sykmeldt med en gang. Det er ikke bra for deg å ha det sånn når du er gravid. Er du stressa blir du bare mer dårlig...Ei jordmor sa til meg: Gå hjem og vær dronning - du er gravid:) Følg det rådet du også! Sjefen din høres ut som en veldig usympatisk person, og gjør ikke stressnivået ditt noe bedre tror jeg... tenk på deg selv og den lille, og ikke ha dårlig samvittighet:)
☆Pacific sunset☆ Skrevet 5. desember 2006 #4 Skrevet 5. desember 2006 Jeg synes helt ærlig du bør sykemelde deg 100% med engang. Det er ikke bra å stresse og væe bekymret hele tiden og du trenger bare ikke den dritten fra sjefen din. de har ikke lov å si sånn heller. Og når du i tillegg ikke blir tilbydt tilrettelegging, ja da kan de finne seg en vikar og du kan ta det med ro, ikke stresse og lade opp til barnet ditt kommer.
snartmammapåny Skrevet 5. desember 2006 #5 Skrevet 5. desember 2006 om du er mye syk så kan arbeidsgiver søke om å få refundert de 16 dagene fra trygdekontoret. Trygdeontoret er jo interessert i at du prøver å jobbe innimellom så d burde jo være en fordel for de om du jobbet innimellom når du kunne... altså burde det ikke være noe problem for arbeidsgiver å få disse periodene tilbakebetalt fra trygdekontoret. Be sjefen din om å søke om dette. Er du syk så er du syk, og d er ikke mye du kan gjøre med dette. Så arbeidsgiver må bare godta det. Be han snakke med trygdekontoret. Du skal iallefall ikke ha dårlig samvittighet, er arbeidsgiver sitt ansvar å søke om refusjon av pengene. Lykke til å god bedring:)
**My little Miss drama and I** Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 5. desember 2006 Ja jeg møter ingen heller null forståelse fra de rundt meg bortsett fra samboern, og mine venner som har barn eller er gravide!! Jeg bekymrer meg hele tiden og blir ikke mindre nå..!! Han som skulle være så forståelsesfull og greier har ikke sett noe til det ennå (altså fra sjefen).. Men blir å jobbe ut desember pga mye ekstra penger da jeg bare har 80% stilling.. Har jo heller ennå ikke jobbet 6 av 10 mnd. har ikke det noe å si når man blir sykemeldt. vil jo gjerne ha rett på permisjons penger:-).. hoff jeg bare griner og griner.. Det hjelper ikke heller at jeg har en form for betennelse i tarmen i verste fall kreft liksom:-( Men takk for svar og forståelse :-).. Skal kontakte legen og bestille time og prate med jordmora mi den 19 .des å høre hva hun synes!!
kul mage Skrevet 5. desember 2006 #7 Skrevet 5. desember 2006 Når det gjelder beregning av fødselspenger, likestilles sykmelding med arbeid. Gå inn på linken nedenfor, det er NAVs infosider. Her finner du masse informasjon om fødselspenger og beregningen. http://www.nav.no/page?id=328
snartmammapåny Skrevet 5. desember 2006 #8 Skrevet 5. desember 2006 ikke bekymr deg for permisjonspengene, disse bygger du opp selv om du er sykemeldt:) sykepenger er likestilt med lønn.¨ Du får ha god bedring!! Prøv å se på de positive sidene i livet:) snakk med jm og legen din om dette. Du skal ikke gå å engste deg over jobben, da er det nok bedre du er hjemme. Lykke til!
**My little Miss drama and I** Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #9 Skrevet 5. desember 2006 tusen takk alle sammen:-D.. Ja går nokk å tenker mye på jobben når det er slik, synes det er direkte ubehagelig...Vet liksom ikke helt hvordan stilling jeg skal ta til dette heller.. jaja...
snuppa6-fikk jente 19/3 Skrevet 5. desember 2006 #10 Skrevet 5. desember 2006 bare ett lite tips for å blidgjøre sjefen din det funka ihvertfall me min, arbeidsgiver kan ha krav på å få igjen sykepenga for de første 16 dagene, hvis grunnen til sykemeld var svangerskapsrelatert. dere må skrive en søknad sammen isåfall.
**My little Miss drama and I** Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #11 Skrevet 5. desember 2006 Må ikke det være 16 dager i en mnd sammenhengende?! var sykemedlt 2.uker forrige mnd og en uke denne mnd, det er sv relatert ja.. Men han prater som om det er min feil og begynner å ramse opp alle ukene jeg har vært sykemeldt:-(.. skal høre med han ,selv om jeg ikke føler for å blidgjøre han akkurat;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå