Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 Nå har snuppa blitt 5 mnd og helt siden hun var 4 mnd har de spurt om ikke hun snart skal begynne med grøt bla bla...... Og kan hun smake? og jeg sier nei og de skjønner ikke problemet. Og kommer med små stikk, "har du lyst til å smake på......, du får ikke lov av mamma" Nå har vi så vidt begynt med grøt og er fortsatt på smaksprøve stadiet, da virker det som om det har blitt fritt fram for at hun kan smake på alt mulig. Og de skjønner fortsatt ikke, for når de hadde barn bla bla..... Måtte bare lufte litt!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 Jeg blir så irritert på sånne foreldre og svigerforeldre. Jeg begynte allerede mens jeg enda var gravid å si fra om hvordan jeg og mannen vil ha det. Og prøver de seg sier jeg klart NEI. Jeg og mannen er nok av den strenge typen så hadde de gitt henne noe som vi ikke vill hun skal ha får de ikke være alene med henne. De skal respektere oss og det er vi som bestemmer. Men så langt har det stort sett gått greit.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #3 Skrevet 5. desember 2006 Kjenner igjen den ja. Du får søtte her
trebarnsmamma? Skrevet 5. desember 2006 #4 Skrevet 5. desember 2006 Sånn er svigermor også, hun kan vel bare ikke vente til hun eeeendelig kan få mate gutten vår selv *sukk* Virker som om hun synes det er irriterende at lillegutt trenger mammaen sin. Uff...
Gjest Antarctica Skrevet 9. desember 2006 #5 Skrevet 9. desember 2006 Ikke gi deg! jeg kjente folk som "snek" seg til å gi eldstesønnen min mat jeg ikke hadde godkjent da han var i den alderen. En venninne ga ham rømme og sånt. Jeg siterte høylytt fra barnematboka til henne; at med så mye allergi i familien var det uaktuelt å gi ham meieriprodukter før ettårsdagen, og at alle nye matvarer uansett ble gitt i små doser med en prøveperiode på noen dager før neste matvare ble prøvd. Kanskje har dere ikke allergi i familien, men du kan jo liekvel si at du helst ser at han ikke blir en "forsøkskanin" bare for bestemødrenes fornøyelses skyld. Og så kan du jo si at det er klart mye er endra fra da de hadde barn selv: for 20-30 år siden var det ingen som hadde hørt om sukker og hyperaktivitet heller, og den gangen trudde man pulvermelk hadde mer næring enn morsmelk, noe vi nå vet er feil. Si at det er bare bra verden går framover. De stelte da heller ikke barna sine etter 30 år gamle helserådsbrosjyrer da de var unge? De ville vel ha nye, oppdaterte opplysninger de også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå