Gå til innhold

Bryllup og barnedåp samtidig? Noen med erfaringer og synspunkter? (positive/negative)..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venter baby i januar og er forlovet. Har veldig lyst å gifte oss til våren, og vurderer å døpe barnet vårt i kirken samtidig, og ha en felles markering.

Noen som har erfaringer eller synspunkter på dette?

Er dette en vanlig måte å gjøre det på?

Tror dere foresten kirken/presten "godtar" det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet flere nybakte foreldre som har praktisert dette-hvilket betyr at prest i de kirkene har tillatt dobbeltfeiringen. Dere kan jo gjøre dette hemmelig. Ha dåp først og TA DAH så skal dere gifte dere samtidig også... Krever visst mye planlegging..

Synes forslaget ditt som du selv skriver om i innlegget høres praktisk ut jeg.

Skrevet

Heisann.

Vi har nettopp giftet oss i dåpen til snuppa vår. Vi giftet oss først og døpte Mia etterpå..ikke no problem det!!! Vi gikk inn i kirka sammen, guttene våre gikk foran oss og pappan holdt litj pia på arma..alle syntes det var en kjempe fin måte å gjøre det på.

Etterpå dro vi til fotograf og tok bilder av bare barna, oss og barna og bare oss...gikk kjempe greit det også.

Bryllups/dåps middag etterpå med familien...så hadde vi invitert etter mer familie og venner til kaffe og kaker. Barna dro hjem i 20-21 tiden og festen kunne starte.

Snuppa var en engel hele dagen..sov under hele middagen og puppet innimellom. Gikk kjempe fint.

Kan absolutt anbefale dere å gjøre det. Vi angrer iallefall ikke!!!!

Hadde en helt fantastisk dag med familie og venner....

Lykke til med baby og giftemål/barnedåp.

Klem Monica.

Skrevet

Vi gjorde det ,og siden vi giftet oss samtidlig kunne vi ha dåpen på en Lørdag og vi hadde da kirken for oss selv..Vi hadde en kjempeflott vielse med dåp. Vi giftet oss først og så hadde dåpen rett etterpå. Vi hadde ikke dette som en overaskelse siden vi ønsket at folk skulle vite om det.

Du kan se bilder fra det her.

www.swedishflower.piczo.com (vårt bryllup,Iselins dåp)

Skrevet

Hei

Jeg har ikke gjort det samtidig, men hver for seg. Det eneste jeg vil si er at det tok veldig masse tid å planlegge og det ble litt stress de respektive dagene..... Så å kjøre begge deler samtidig kan jeg bare forestille meg hvordan vil bli...:o) Planlegg godt og få mange medhjelpere tror jeg må være et godt råd!

Og masse lykke til!

Skrevet

Vi giftet oss på søndag i vår sønns dåp. Dette ble gjort som en overraskelse, og alle synes det var en kjempefin måte å gjøre det på.Kan anbefales! Presten var bare positiv til dette, så jeg tror nok ikke det blir noe problem for dere heller.

Det må sies at vi gjorde dette veldig enkelt og feirte hjemme bare med den aller nærmeste familie (var 22 stk). Derfor var det ikke noe problem å klare å forberede dette på to uker. Fant nemlig ut at vi ville ha bryllup i tillegg to uker før...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...