Luni og go'gutten =) Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 På BIM hadde vi lister over tips om gode og dårlige kjøp av babyutstyr, tenkte det kunne vært moro å oppdatere den nå som vi har blitt "erfarne" ) Mitt absolutt beste kjøp er bleiebøtta, og flanellsbleier som jeg legger under rompa hans på stellebordet. Der har jeg spart MANGE håndkler ) Dårlige kjøp er alle de utrolig søte genserne jeg kjøpte før han kom, noe mer upraktisk enn en genser på en baby skal man lete lenge etter! Takk og lov for bodyer )
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 beste kjøp: gym matte eller hva det heter. slik med litt musikk og bøyle over baby som det henger små leker ned fra. verste kjøp. babybjørn vippestol. likte å sitte i den i ca 2 uker... bortkastet med vippestol her i huset. babyer passer uansett best på gulvet sa helsesøster. bobledress til baby:-) når skal jeg bruke denne? hun ligger i dynpose i vogna, blir litt mye med bobledress da
LivetErEnLek Skrevet 5. desember 2006 #3 Skrevet 5. desember 2006 Mine beste kjøp, har vært slynga og mei taien. Tror jeg skriver på den med genserene som det verste. Et par av de har kanskje vært brukt en gang, de andre ligger urørt i skapet.
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 5. desember 2006 #4 Skrevet 5. desember 2006 mitt beste kjøp har vært gymmatta som han ligger på hele dagen og leker:) så elsker jeg lammeskinnsposen fra jeg selv var liten! den er fantastisk! gammeldags stellebord som kan slås sammen og med "plastduk" som ongen bader i.. vi liker det bedre enn balje! det verste jeg har kjøpt er nok alle hettegenserne jeg har kjøpt. de bruker han rett og slett ikke!! har vel generelt sett kjøpt vanvittig mye klær til han.
Frk. Hattifnatt Skrevet 5. desember 2006 #5 Skrevet 5. desember 2006 Beste kjøp: Vippestol, han elsket den fra dag 1, og vogna og ikke minst voksiposen! Værste kjøp: Ammepute... Den var praktisk i ca 1 mnd....
Hoppetussa Skrevet 5. desember 2006 #6 Skrevet 5. desember 2006 Beste kjøp: Leikematta som også kan brukes som puslespill når hun er blitt eldre Verste kjøp: Bleiebøtta Gensere Ammepute Stellebord fra Ikea med stellehøyde 110 cm. Upraktisk for ei som er 155 cm høy!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #7 Skrevet 5. desember 2006 Beste: bleiebøtta tripp trapp stol Vanlig kommode i stellehøyde med stellematte på (mye billigere enn stellekommode) Værste: ammepute en brukt dårlig vippestol
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 5. desember 2006 #8 Skrevet 5. desember 2006 Bestekjøp: babygymmen... den elsker Mina:), flaskevarmer( sånn man har i stelleveska så et måltid alltid er passe varm til måltid) Verste kjøp: Sparkebukser... liker best vanlige bukser jeg
MiniBassen Skrevet 5. desember 2006 #9 Skrevet 5. desember 2006 Det desidert beste kjøpet må være en babybjørn vippestol.. : ) Og det verste kjøpet er ammeputa.. Den fikk jeg rett og slett ikke til å fungere..
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 5. desember 2006 #10 Skrevet 5. desember 2006 Beste: babygym Værste: ammepute (brukt bart 2-3 ganger)
Gjest Skrevet 5. desember 2006 #11 Skrevet 5. desember 2006 Beste kjøp : Baby Bjørn Vippestol, Odenwälder Holly posen og Ikea klutene, Bleiebøtten Verste kjøp : Hettegensere/jakker
Gjest Skrevet 5. desember 2006 #12 Skrevet 5. desember 2006 Beste kjøp: *Vippestolen *brystpumpe *Bleiebøtte *odenwalder dunpose *gasskluter *vogna vår og masse mer jeg er super fornøyd med Værste kjøp: *baby call,, kjøpte en sånn kjempe dyr med bilde o.l på (farens valg) vi har ikke brukt den en eneste gang. *Klær til små babyer med hette på er skikkelig upraktisk *dyrt leketeppe
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 5. desember 2006 #13 Skrevet 5. desember 2006 Beste kjøp: -bleiebøtte -stort krabbeteppe fra Bambino (det har vi fått da..) -acta graco bilstol (fått låne) -liggestativ til badekaret Verste kjøp: -en rangle med falsk musikk i -2 stk strikkajakker som kun har ulik farge- greide ikke velge.. hehe (hva skal man med 2 like, liksom?) -altfor mange kortarma bodyer (ikke brukt mange av de- går mest i langarma)
gutt060606&jente010110 Skrevet 5. desember 2006 #14 Skrevet 5. desember 2006 beste kjøp: bæresjal,lommeslynge, babygym,gulpekluter(har en liten gulpebaby;)) reiseseng(bruker som lekegrind) verste kjøp: alle tuttene....er bare en han vil ha uansett....
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #15 Skrevet 5. desember 2006 Babyen vår sover UTE-DEILIG FRISK LUFT. Ok med babycall da, selv om jeg sjekker ofte. Terassen er like utenfor stuen så har full kontoll, men når ejg er på kjøkkenet, i dusjen sov. er babycall et MUST. Når vi har barnevakt bruker vi også babycall. Da kan barnevakten slappe litt mer av uten å måtte gå opp å sjekke om de har våknet osv. Babycall for oss har vært det BESTE kjøpet. Brukt den KJEMPEMYE...............
missButterfly Skrevet 5. desember 2006 #16 Skrevet 5. desember 2006 Beste kjøp: Ammeputen! Verste kjøp: Dulleklær med blonder...
mammaen til Helena Skrevet 5. desember 2006 #17 Skrevet 5. desember 2006 beste: BABYCALL (fra top com, billig og bra, kunne ikke vært foruten) babysafe (våkner ikke fordi hun fryser) gulpeklutene smokkene (must!) Verste: bæresjal uro til sengen (da sengen betyr jo sovetid og ikke leketid)
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 5. desember 2006 #18 Skrevet 5. desember 2006 Beste : Babysafe (bare ligger å tuller i senga,får ikke sove uten) Vogna Smokkene Dr.Brown's flaskene Verste: Hettegensere (blir skjelden brukt) Billige flasker fra butikken (aldri brukt) Kortarma bodyer i den str han bruker nå..Bruker bare langarma nå
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 5. desember 2006 #19 Skrevet 5. desember 2006 Beste kjøp: ~bleiebøtta ~Dr.Brown flasker ~lammeskinnspose ~babycall ~smokk ~mme beholder ~puslematte ~mor signes ullteppe (fikk i fødselsgave, bruker det HELE tida) ~ullsokker Verste kjøp: ~sparkebukse ~uro over senga ~mam flasker ~lita dyne
Gjest Skrevet 5. desember 2006 #20 Skrevet 5. desember 2006 Beste kjøp: (vokst fra mye nå da) * vippestol, fra 2-6 mnd * reiseseng (bruker den også som lekegrind) * paraply-tralle: kjekt på kjøpesentrer, lett å ta med, setter henne også i den når jeg dusjer (har stort bad) * gasskluter (gulpet til hun var 8 mnd) * leketeppe * stellebordet * lammeull Verste kjøp: * upraktiske todelte dresser det første halvåret, fikk maange slike da hun ble født * babygym-var interresant i omtrent 2 uker
Gjest Skrevet 5. desember 2006 #21 Skrevet 5. desember 2006 Glemte et par ting på beste kjøp: * Bodyer-et must (men hvorfor kjøper folk kortarmede som passer på denne årstida i gave til meg??) * Babysafe- har brukt den fra hun var 8 mnd, men nå sovner hun fint uten:) Men hadde ikke klart meg uten tidligere.. * Smokker
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #22 Skrevet 5. desember 2006 kortarm bodyer er velig fine¨å ha under gensere/skjorter. Babyen blir da ikke for varm og man slipper at genseren glir opp slik at de får bar mage
Libido- Skrevet 5. desember 2006 #23 Skrevet 5. desember 2006 Bestekjøp: *Babygym, men anbefaler å kjøpe uten matte under.. den er alt for liten nå, siden han er 6 mnd. *Bæresele (han bor der) *Recaro bilsete Dårligste kjøp: *Hettegensere, veldig vondt å ligge på.... *Tøffe ytterjakker, blir bare klumpete, ligger jo som regel nedi ei varm vogn *Sko, man kan klare å vente med det til de er rundt 1 år =) * Bukser uten knapper i skrittet.. tungvindt å skifte bleie Skulle ønske jeg hadde kjøpt: * Baby hengekøye * Flere typer bære inrettninger
Gjest Skrevet 5. desember 2006 #24 Skrevet 5. desember 2006 Beste kjøp: Lekegrind med justerbar bunn og formsydd krabbeteppe. Musikkuro til lekegrinda Odenwalder dunpose Elektrisk brystpumpe Liggestol til badekaret Bæresele Lammeskinn Verste kjøp: Hiver meg på hettegensere Ammepute Bæresjal Babyrangler som er for store og tunge Medlemskap i Go'Boken Masse teite sokker som ikke sitter på foten
Tiddelidu Skrevet 5. desember 2006 #25 Skrevet 5. desember 2006 Beste kjøp: Lammeskinnspose til å ta av fronten. En del i vugga, en i vogna Strikket dress til trilleturer Ullpysj fra Ullrik Kompresser til rompevask Elektrisk brystpumpe Brystvorte crem Babycall Ullbodyer Mme til "krisekvelder" Verste kjøp: Ammepute! (gjorde seg best i sengen siste mnd i graviditeten) Gensere/jakker med hette Badekåpe Bodyer med kort arm Sko Ca 20 smokker som han ikke liker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå