Gå til innhold

Tips til klær for dere gravide, kanskje spesielt de unge gravide.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bukser må nok de fleste kjøpe i mammaklærserier, men når det gjelder topper og gensre så vet jeg selv av erfaring at dette kan være vanskelig å finne til en akseptabel pris og som faller i smak da spesielt hos de under 30 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der skjedde det noe feil...?

Ok, her kommer resten:

Derfor vil jeg anbefale en tur innom Bik Bok, der har de utrolig mange topper og gensre som er kjempelange og har god plass til en voksende mage, du får mye til under hundrelappen og med noen basisplagg kan du variere i mye også. Er sikkert flere butikker som har endel også, men synes Bik Bok skiller seg ut her på å ha mye fint med god lengde på til en ok pris.

Skrevet

Jeg er 31 og må ærlig innrømme at jeg kjøpe klær på BIK BOK nå i helgen. Selvom jeg har passert 30, så liker jeg da å kle meg stilig jeg og.

Nå vet jeg ikke helt hvem kleskjede du refererer til når det gjelder høye priser og lite tekkende mammaklær? H&M er da ikke så altfor dyrt, ikke det lekreste heller,men ærlig talt slik er det nå bare, man kan da ikke forvente å kunne åle seg inn i trange topper og lekre gensere etter hvert som magen vokser uansett..

Get Real!

Skrevet

Og ...en annen ting , er ikke "lengden" det kommer ann på ;O

Skrevet

Med to svangerskap bak meg og vektøkning totalt på 27 kg og 21 kg, så vil jeg si at jeg vet hva jeg snakker om. Har ikke noe problem med å åle meg inn i trange topper og lekre gensere i det hele tatt, tvert i mot elsker jeg å vise frem magen, og de ekstra kiloene kom av naturlige grunner (vann i kroppen + det som skal komme av kg i et svangerskap) så jeg følte ikke at jeg hadde noen grunn til å skamme meg eller måtte kle meg i telt av den grunn for å skjule den større kroppen. Det var dog kanskje dumt av meg å gi en alder, men når jeg leser innlegg fra de som klager over lite mammatøy som er fint, så er det nesten kun de som er i tenårene eller tyveårne som klager. Både H&M og Lindex er billig ja, men utvalget deres er ikke alltid det beste, spesielt Lindex føler jeg bare har topper og gensere som min mor ville likt og ingenting jeg liker, buksene er ok da. Når jeg refererer til priser tenkte jeg på butikker osm er spesialisert på mammatøy, der selger de glatt en helt vanlig enkel topp for en 300-400 kr, og det synes jeg er litt vel drøyt for en topp, en fin genser kanskje hadde det vært ok, men ikke en topp (tenker da på kortermet i tynt stoff).

Skrevet

Hehe...

Var det da ;-) Nei, men når det gjelder at de skal klare å dekke magen hele svangerskapet (for den blir jo svææææær) så bør de være veldig lange med mindre man vil vise frem hele magen sin da, noe som kanskje kan bli i kjøligste laget nå i vinter...

Skrevet

smaken er forskjellig vettu. Skjemmes for all del ikke av magen min jeg ,er det noe jeg er stolt av å kunne "briefe med så er det vel akkurat den, liker ikke kle meg i TELT heller,men derimot noe som føles komfertabelt, og slik som magen vokser nå for tiden trenger det ikke være i trange topper akkurat,magen strutter gjennom de fleste plagg har jeg inntrykk av,ettersittende eller ikke..

Godt smaken er forskjellig da, er jo det som gjør oss så unike.. hihi..

Ha en fin dag!

Skrevet

Jeg har kjøpt en del singleter og basisgensere på Bik Bok, de er herlige å gå med! :0)

Skrevet

Jeg kjøpte inn tre BikBok gensere til forrige sv.skap. Brukte de mye. Men ikke brukt de så mye nå. Nå liker jeg best lange vester av ulike slag over tynne gensere/polo. Jeg er helt nødt til å ha komfortable klær, får panikk hvis noe klør eller stikker....

Skrevet

Ja for all del, men så var jo denne tråden bare ment som et tips også da! Til andre som sliter med å finne klær de liker som passer til en stor mage.

Skrevet

Godt tips Alva :-))

Skrevet

Jeg syns det er et godt tips Alva ;). Jeg liker at gensrene er trange og framhever magen. Vil nesten ikke gå i noe annet for da ser jeg ikke gravid ut, men feit, siden magen ikke er så stor enda. Så jeg har vært på bikbok og kjøpt noen lange gensre :)

Skrevet

Sorry, har dysleksi ;-) Er ofte kjempeusikker på hvordan ord skrives og skriver mange konsekvent feil uten å merke det selv når jeg skriver fort, men så lenge dere kjønner hva jeg mener så går det vel greit?

Skrevet

Takk for tipset! :)

Har ikke Bik Bok her jeg bor, men skal en tur til Tromsø om to uker. Da blir det shopping! :)

Skrevet

syntes det var et kjempe godt tips, er nesten aldri innom bikbok jeg. de gangene jeg har gått forbi har jeg sett mange 13-14 åringer der. ikke at det er noe galt i det men har følt meg litt for gammel til å handle der, hehe ikke at jeg er så gammel men.... men tror jeg skal følge tipset ditt å stikke inn å se litt:-)

Skrevet

Takk for tipset!! Jeg har også kjøpt litt gensere og singleter på Lene V. Det har de en del lange og med stretch i stoffet!

Skrevet

Samme her snia! -Og takk for tips Alva! Skal absolutt ta en tur innom BikBok for første gang på noen år..

-Har endel buksjer/skjørt med elastisk stoff øverst over magen, og det er ikke mye lekkert hvis ikke genseren er lang nok til å dekke stoff-skillet! Trenger flere lange gensere!!!

Skrevet

Synes denne tråden var skikkelig informativ jeg. Det er kjempemessig med tips og råd. Takk!

Fikk gavekort på 500 i går. De skal definitivt brukes på gravidklær til MEG, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...