Gå til innhold

hei hei, <3lille spire<3 her

Anbefalte innlegg

Skrevet

takk for gode ord, men orker ikke krangel, sure miner og annet.. har liksom nokk å styre med, og orker ikke hormonelle gravide, som snur på ting man skriver.. :) så, da lar æ heller være. e jo her inne for å få støtte, gi støtte, og kose meg med graviditeten min.. så godt jeg kan midt oppi et helvete men rettsak og greier.. og for dem som lurer..

mannen in var på rettsforberedende møte, men kom ikke til en engihet med biomor, hun nekter sønnen fortsatt å flytte.. men.. for å si det på en måte.. biomors egen advokat ristet på hodet av det hun sa.. tror han tenkte litt..: hva i allverden har jeg tatt på meg... kan skrive mere,om hva som skjedde.. hvis noen er intr :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg lille spire! Glad for å se at du er tilbake, om bare litt!

Skjønner at du har nok å gjøre før jul, og at det er traumatisk midt oppi graviditet og alle ting. Føler med deg!

Jeg vil gjerne vite hvordan det går med dere.. Og hold meg oppdatert. Det kan være greit å ha noen å snakke med. Jeg lover å ikke vri og vrenge på det som blir sagt! ;o) Men jeg kan ikke love å være hormonell, bare at det ikke skal gå ut over dere her inne!

Ha en fortsatt fantastisk dag!

Skrevet

Vil jo gjørne høre hvordan det gikk med dere. Er jo derfor vi er her for å støtte hverandre i en slik situasjon, hva ellers skal vi med forumet?? Det er vel så mange som klager at de som virkelig sliter blir lett sett på som ekstra klagete men alles situasjon er forskjellig og ikke alle har det like lett. Har lest dine innlegg tidligere og vil gjerne høre hvordan det går me dere. Vet dere har det tøft nå. Min samboer lurte også på å gå til retten i starten men det ordnet seg til slutt.. når biomor fikk ny type.. Lykke til med både graviditeten og retten.

Skrevet

hei hei og tusen takk :o)

fikk brev i posten, om at sakkyndig skal begynne og jobbe med saken nå.. trodde de var begynt allerede.. hmm.. så vi får ikke høre noe mere før i februar. (termin) om når rettssaken begynner.. så får ikke ned gullet før sommern... regner jeg med..

jeg ble ikke med mannen min opp til finnmark på rettsforberedende møte, men han fortalte meg hva om bel skat og gjort.. og tydligvis var mye av det biomor sa, så dumt at hennes engen advokat holdt seg på hodet.. et eks: ungen får ikke flytte ned hit, fordi mor mener at han trenger xtra oppfølging på skolen, og hun tror ikke at vi skjønner det, og ikke har mulighet til å gi han et like godt tilbud her nede.. vell.. for det første.. han har ikke fått noe xtra hjelp der han bor nå, fordi skolen ikke har råd til det.. og extra hjelp, er faktisk noe han ved norsk lov har krav på. dette hadde han, når han bodde hos oss, før han flyttet til biomor. for det andre.. rare kvinnemennesket presterer å si at hun har lyst å flytte fra der de bor nå, fordi hun skal gå en eller annen skole.. så.. kremt.. da det ikke så nøye med det tilbudet ungen får på skolen.. og.. en annen grunn hun hadde til at han ikke skulle få flytte til stavanger, var at det var så lett å komme i galt miljø her nede.. begynne på stoff og slik.. (vi bor i et familievennlig boretslag, med skole, barnhage, og kirke som nermeste nabo...) da biomor ble spurt om hvor hun vill flytte, sa hun sørover.. og dommeren spurte henne.. ja, men er ikke stavanger sørover da? nei stavanger er ikke en bra plass, men hvor som helst ellers.. rare rare kvinne.. synes nesten synd på den advokaten hennes jeg...

Skrevet

Hei.

Takk for oppdateringen. Hun høres ut som hun egentlig bærer preg av desperasjon, og skjønner at hun kan tape på alle punkter!

- Jeg tror at dere har en sterk sak, og jeg skal krysse fingrene for at alt ordner seg for den lille gutten. Hvor gammel er han? Er han kommet så langt at han kan bli "hørt" i slike saker? - Alle barn som er kommet over en viss alder har rett på en talsperson i slike foreldresaker. Og da vil du få en uavhengig person som kan snakke med gutten om hva han føler om hele situasjonen og hvor han kunne tenke seg løsningen kom.

- Det kan være viktig å sjekke ut. Kan i noen tilfeller være utslagsgivende, om det er helt håpløst hos mamma.

Ønsker dere fortsatt lykke til, og håper det ordner seg til det beste.

Hvordan går det med deg og babyen?

Skrevet

hei hei seier og glede :o) joda, han er 12 år gml, så hannes stemme skal bli hørt, og lakt stor vekt på :o) dommeren har vært å snakket med han, og spurt om hvordan han vil ha det og slik.. siste nytt er at mor ikke har gjort slik hun ble pålakt om.(av dommeren) sende mail 1 gang i uken, og ringe 1 gang i månden, så vår advokat skal skrive til hennes, og hun vil be om at saken blir fremskynt..pga at mor ikke klarer å gjøre det en gang. hadde det vært meg, ville jeg bitt tennene sammen, og ring, skrevet mail, akkurat slik jeg hadde blitt bedt om..

og.. holdt på å koke over her om dagen.. det viste seg at han satt å så på hjemsøkt, på søndagen... og da far sporte om hun virkelig syntes dette var noe for en 12 år gml gutt å se på, fnøys hun det først bort, og når far spørr en gang til, sier hun JA;SYNES DET ER BRA BARNE TV!!! så gir hun bare telefonen til sønnen.. og han.. såver nå med lyset på hver natt, og moren sier han har fått dødsangst.. (er redd for å dø) e det no rart.. sir nu æ..

ellers går det kjempe bra med meg og babyen, vvar hos JM i dag, og han ligger akkurat der han skal ligge i uke 32 :o) fikk vite sist at han var +12 i avik.. men nå var avik 0 :o) deilig!! og han har lakt seg med hode ned, og allting :o) kun 8 uker til nå.. :o)

Skrevet

Sukk... Jeg skulle likt å truffet den moren der.. Henne skulle jeg gitt en skikkelig killevink og et spark bak. Men det er kanskje like greit at jeg ikke kjenner henne. - Ville nok blitt anmeldt for vold! ;o(

Godt å høre at alt er bra med babyen og moren da! - Det er viktig at du klarer å konsentrere deg om den lille nå. - La mannen din bruke energien på rettsak og eksen. Stesønnen din kan du være omsorgsperson for, og støtte ham når han trenger deg. - Han ønsker jo også at lillebror eller lillesøster skal være frisk og sunn når h*n kommer til verden!

Hold meg oppdatert på de siste 8 ukene da. Jeg har fortsatt 18 uker igjen.. Og det kjennes ut som en evighet. Men jeg lover å nyte hvert eneste sekund i denne evigheten. ;o)

Lykke til, og keep me posted!

Skrevet

fikk telefon fra mor faktisk.. (hun er flink å ringe når hun ønsker noe) og nå ville hun at ungen skulle hit i påsken ("hennes påske") fordi hun helle ville ha han neste påske.. altså om 1 1/2 år.. mannen min sa at det var ok, hvis ungen kunne bli med oss i julen.. (ungen ønsker dette selv) da la hun bare på.... og har ikke hørt noe fra henne siden.. hmm.. fåfåfåfåfåfå skal ha og vil ha.. er ikke snakk om å gi noe, ikke engang når det er guttungen som selv ønsker det.. jaja.. dette er en pussig person.. så vi er vante til det.. bare synd det går ut over ungen.. for han er den ENESTE lidende part i dette.. liker ikke at han på en måte blir i midten..

Skrevet

Kan ikke annet enn å sukke.. Damer med hormoner er ingen spøk, og kuer med kalv eller heller ikke å spøke med, men denne dama virker enda mer ustabil!

Håper dere holder sammen til tross for daglige utfordringer!

Og jeg krysser alle ben i kroppen jeg kan krysse for at gutten ikke tar skade av situasjonen! - Håpe, håpe, håpe

Skrevet

ja, det har ikke vært 9 lette år.. tror ikke mange som hadde fortsatt i lag.. etter alt som har skjedd.. men.. er vell litt sta jeg da.. hehe.. ingen som skal komme å fortelle meg.. skremme meg bort.. !! hehe.. ja, hun virker meget ustabil til tider.. kunne virkelig ønske at det ikke var slik.. kunne ønske vi kunne sammarbeide, sitte i samme rom, sankke om hvordan vi kan gjøre livet til gutten bedre.. har ikke sakt vi skulle vært bestevenner eller no.. men en gjensidig respekt, og et ønske om å gi gutten det best mulig.. fra vår side har dette aldri vært et problem, men noe vi har ønsket.. men ikke fra hennes side.. hun er gift, har fått et nytt barn,og er gravid på nytt.. men tror hun fortsatt hater meg, fordi jeg ble i lag med x'en hennes..

fikk brev i dag fra advokaten vår.. hun har skrevet brev til hennes advokat om at biomor ikke har holdt avtalen dommeren skrev, om at biomor skal skrive mail hver mandag, og ringe hver 4 fredag, og fortelle hvordan det går med ungen. og ber om at mor begynner med dette, fordi far har rett til disse opplysningene.. så.. vi får se hva som skjer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...