Gå til innhold

Hvor stort mellomrom ønsker dere mellom barna ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har snakket med sambo om det, og vi kommer til å prøve etter 2 år ca ! Ønsker ca 3 års mellomrom vi :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Halvannet til to år synes vi er passe. Når jeg kom hjem fra legen med prevensjon etter 6 ukerskontrollen sa sambo at han heller ville "stole" på fullammingen og at neste spire stitter når den vil :)

Magnus ble født i august så satser på at fullammingen holder en liten stund :)

Skrevet

Jeg ser for meg at mellom 3 og 4 år er det ideelle, både med tanke på barn og foreldre. Da får en god tid til hvert barn, kroppen rekker å restituere seg, den eldste begynner å bli litt selvhjulpen, og det blir såpass liten aldersforskjell at de vokser opp sammen.

Det er 5 år og 4 måneder mellom mine, noe som var litt mer enn planlagt. Vi ser det likevel som bedre enn å ha veldig liten aldersforskjell.

Noen har en veldig liten aldersforskjell, og argumentere med at de skal være venner. Jeg tenker sånn at de uansett er søsken, og at de bør få utvikle seg i autonomt. Hvis de er sammen hele tiden, tror jeg at den ene kan bli veldig preget av å være minst, mens den andre kan bli veldig preget av å være størst. Hvis det er større aldersforskjell, tror jeg ikke dette blir en så stor del av identiteten.

Skrevet

Er ikke noe fasitsvar på dette, men er uenig argumentasjonen din. Er halvannet år mellom meg og min søster og to år mellom min samboer og hans bror. Vi er veldig enig at dette var en god ting når vi vokste opp. Er jo viktig at foreldrene lar barna utvikle seg individuelt uansett aldersforskjell, men at barna blir mer preget av å være minst eller størst tror jeg ikke dersom aldersforskjellen er liten. Kan jo motsatt agrumentere med det ved stor aldersforskjell....?

At det er bedre for foreldrene er jeg heller ikke helt enig i (men ser poenget ditt), Småbarnstid er en påkjenning for et parforhold, selv om det er mye kos også. Å få et nytt barn når det eldste barnet har begynt å klare seg selv om man får mer overskudd til forholdet igjen er nok ikke bare greit det heller. Kankskje bedre å "komprimere" småbarnstiden litt?

Vi har bare en gutt på 3 mnd så snakker overhode ikke av erfaring, annet enn det jeg har fra min egen oppvekst da!

:)

Skrevet

hei! vi prøver vel å etter ca 2 år, ..da e vel ho ca 3 år..fin tid d.. synes nu æ..og da får kroppen min slappa godt nok av.. Litt annerledes svangerskap her, har risikosvangerskap, så alt må planlegges til den siste detalj..utroli flaks at lille gullet vårs kom til verden og at svangerskapet forløp så flott som d gjorde.. håpe bare d går like bra neste gang hvis d skjer da..kan bare føde max 2 barn..

Skrevet

vi har lyst å vente ca 2-3 år med å bli gravid! vi er begge nettopp ferdig utdannet.ser for oss videreutdanning før flere barn, så har vi lyst å reise litt mer før vi må planleggeå være 4 stk! ikke det at reising trenger å bli påvirket av barn d!

Skrevet

Sambo vil ihvertfall ha 2 års mellomrom, jeg kunne tenkt meg 2 tette, 15-20mnd mellom. Men sambo får vel få viljen sin:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...