Nenoda + et lite under i magen Skrevet 4. desember 2006 #1 Skrevet 4. desember 2006 Når man skal gifte seg på tinghuset (oslo) må man sende inn erklæring fra brudefolkene for prøving og forlovererklæring først? når ordner man med bytte av navn? sitter her og er dødsforvirra, jeg noen som kan gi meg en enkel oppskrift?
mayla22+gull i magen :o) Skrevet 4. desember 2006 #2 Skrevet 4. desember 2006 Er ikke så vanskelig som det høres ut som... Blankettene finner du her: http://odin.dep.no/bld/norsk/dok/p30006288/skjema/004071-100002/dok-bn.htm Du trenger "Erklæring fra brudefolkene" og "Forlovererklæring". Så skriver du og din forlovede på hver deres erklæring, og hver forlover på sin. Send de til nærmeste folkeregister, og ikke før 4mnd før bryllupet. Papirene du får i retur fra FR er nemlig bare gyldig i 4 mnd. Når du har fått papirene fra FR er det fritt fram!!! Lykke til )
Nenoda + et lite under i magen Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 4. desember 2006 Takker! Da ble det litt enklere gitt. Hva med navneskifte? Må man gjøre det etter man har blitt gift?
Gjest Skrevet 4. desember 2006 #4 Skrevet 4. desember 2006 Gjør det før dere blir gift! Da får dere de nye navnene på vielsesattesten.
Zall Skrevet 11. desember 2006 #5 Skrevet 11. desember 2006 Du kan sende inn søknad om navneskifte sammen med erklæringene, så har du nytt navn fra samme dag som du blir gift Du får papirer på navneendringen omtrent samtidig som du får vielsesattesten. Jeg har nettopp gjort det, både papirer og vielse var unnagjort på under tre uker, og en ukes tid etter vielsen hadde vi papirer på både navneendring og vielse:) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå