Superlis Skrevet 4. desember 2006 #1 Skrevet 4. desember 2006 når dere ikke har permisjon...Jeg har permisjon skal begynne å jobbe igjen i april,var planen...Nå tror jeg at jeg skal jobbe 1 dag i uka fra februar bare fordi jeg har lyst og pappan har mye avsp.som han vil ta ut..Men så har jeg søkt perm frem til august for at knøttet skal bli litt større før han begynner i barnehagen(fyller 1 i april),men så er det at hjernen min tenker og tenker,orker jeg å jobbe 100% med 4 barn,skal jeg jobbe 80,60 hva gjør jeg....Har dere noen innspill til hjernen min jenter..hjelp!!!!!!!!!!!!!!!Nå stikker jeg,min kjære mann skal få låne maskinen litt,men hører innom senere:=)
Gla-mor Skrevet 4. desember 2006 #2 Skrevet 4. desember 2006 Jeg tenker mye på å gå en mindre stilling hvis det er mulig, selv om jeg bare har en å passe på..... 80% i så fall (trenger resten av pengene). Har ei venninne som har 4 barn, og der jobber begge 80 % stilling (korte dager), så det høres ut som om 60 % er passe med 4 som skal hit og dit på morgenen.....
Attpåklatten :-)™ Skrevet 4. desember 2006 #3 Skrevet 4. desember 2006 Jeg valgte å jobbe 80 % når 13-åringen var 1 år......Men har jobbet full stilling i mange år nå. Hadde egentlig bestemt meg for å utvide permisjonen til over neste sommer, men arbeidsgiveren ønsker meg tilbake så fort som mulig. Vi blir nok enige om en myk overgang tenker jeg, med 1-2 dager jobb i uken.....kanskje.....hmm.....ikke lett dette nei.
Reveenka Skrevet 4. desember 2006 #4 Skrevet 4. desember 2006 Jeg har også grublet masse, og har endt opp med å starte opp i 60% (jobbet 100 før jeg gikk ut i permisjon). Gullet blir ett i februar, og planen er barnehage fra sommeren av. Frem til da avløser vi hverandre her hjemme. Har også fire barn; den eldste blir syv nå straks - og jeg har funnet ut at jeg orker ikke mase sånn for å få det til i 100% stilling. Tror vi får roligere og hyggeligere dager hvis vi ikke jobber fullt begge to. c",)
Gummelillan Skrevet 4. desember 2006 #5 Skrevet 4. desember 2006 Har 3 unger og har planer om 100% stilling når jeg er tilbake i mars (snuppa blir 1 år i april her også). Håper og tror at det skal gå bra, men da hører det med til historien at jeg har svært fleksibel og grei arbeidsgiver og optimale forhold rundt det med barnehage, skole, jobb, vaskehjelp, kjørevei etc som gjør at den berømmelige tidsklemma hittil har vært et ukjent fenomen. Også mulighet til hjemmekontor. Kommer derfor til å prøve 100 % stilling og se hvordan det går. Oppleves dette imidlertid som ett eneste mas hvor hele familien bare "eksisterer", går jeg nok ned i 70% stilling med en dag fri og kortere dager de andre dagene. Har ikke satt tre nydelige unger til verden for at jeg skal bruke dagene på å skynde på de og aldri ha tid til kos ;-)
Superlis Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 4. desember 2006 Å det var godt å se at det ikke bare er meg som synes at det kan bli litt mye jobbing...tenkte kanskje at det bare er meg som ikke er en sånn super mamma som fikser og trikser og alikevel alltid er like blid og opplagt..Nei jeg synes liksom at det er litt godt å få være litt med knøttet og,disse småbarns årene går liksom så fryktelig fort..også skal jeg jo ha litt tid og overskudd til de litt store,til mann og ikke minst til meg selv hehe..har blitt litt lite av det nå etter knøttet kom synes jeg...men koser meg med knøttet mitt jeg da:=)
Northernlights Skrevet 4. desember 2006 #7 Skrevet 4. desember 2006 Jobber nattskift, og er ansatt 5 netter per 14.dag. Men de siste mnd har det vært for få arbeidere, så jeg har måttet jobbe ekstra. Jula er ødelagt i mine øyne pga jobben i år =( Har jobbet siden lillegutt var bare 10 uker gml. Gleder meg til å få igjen mine riktige timer! Orker ikke fulltidsjobb så lenge ungene er små. Og småunger har jeg enda noen år =)
Trollmora Skrevet 5. desember 2006 #8 Skrevet 5. desember 2006 Jobber 100 %, men i turnus. Begynte med tidskonto og 50% da begge barna var ca 9 mnd. Far tok ut sin del av fedrepermisjonen når jeg måtte jobbe dag. Begge barna begynte i barnehage da de var 17 mnd og for oss har det fungert veldig greit. Blir spennende med ny arbeidstid (vanlig jobb med bare dagtid) fra nyttår. Vi får se hvor mye Tårnfrid det blir på Trollfamilien da )
♥Snulder Skrevet 5. desember 2006 #9 Skrevet 5. desember 2006 Jeg reduserte til 50% da jeg skulle tilbake etter permisjon med ham som nå er 5 år. Jobber turnus...og hater det... så stillingsbrøken er helt grei! Ser meg om etter ny jobb, evnt. begynne videreutdanning.... Får jeg noe jeg trives med så vil jeg gjerne øke stillingsbrøken igjen:)
Ronja65 Skrevet 6. desember 2006 #10 Skrevet 6. desember 2006 Jeg jobber 75% stilling og kommer til å fortsette med det.Jobber turnus. Før jeg fikk Thyra så studerte jeg i flere omganger, samtidig som jeg jobbet mine 75%. (Det innebar nok til tider 100%+) Men nå skal jeg kun jobbe mine 75% og være hjemme med barna. Det blir luksus det:-))
Gjest Skrevet 6. desember 2006 #11 Skrevet 6. desember 2006 Skal fortsette med å jobbe 50%, det syns jeg er mer enn nok når jeg har en liten en som trenger meg hjemme.Ville helst vært hejmmeværende husmor.......
Gjest Skrevet 6. desember 2006 #12 Skrevet 6. desember 2006 Mannen min skal være hjemme fra påska til midten av august, og da skal jeg jobbe 100%. Fra høsten har vi ei på 6 år som skal begynne på skolen og en ettåring som skal begynne i barnehagen. Da skal jeg jobbe 80% i ett år, før jeg går tilbake til 100% igjen.
her@ Skrevet 6. desember 2006 #13 Skrevet 6. desember 2006 Jeg har i utgangspunktet 100% stilling, men er i tenkeboksen jeg også på hva jeg skal gjøre når permisjonen er slutt. Slik det ligger an nå, så ser jeg for meg 80% - kan tenke meg å ha fri fra jobb en dag i uka.
Tokatter_USA Skrevet 7. desember 2006 #14 Skrevet 7. desember 2006 Jeg er selvstendig næringsdrivende og jobber 50-60 timer i uken, spredt på 7 dager. Mannen min er også det, men jobber mindre, så vi er fleksible og kan bytte på, slik at vi ikke trenger dagmamma. Barnehage begynner ikke barna i før de er tre år her. I tillegg til å jobbe mye, reiser jeg også en del. I november var jeg på en tidagers tur, og i går kom jeg hjem fra en ukelang tur. Det er altfor mye jobbing og altfor lenge å være borte, og ikke tjener jeg noe særlig heller. Jeg er kunsthåndverker, og det var greit å jobbe mye for liten inntekt før barn, men nå er det ikke greit lenger. Derfor er jeg i ferd med å finne en annen og bedre måte å tjene penger på - litt mindre romantisk, men mye mer levelig. Akkurat nå har jeg forøvrig ferie til etter jul - skal vi se, har jeg svart på fire innlegg på rad her i kveld, pluss startet en tråd selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå