Labbetøs Skrevet 4. desember 2006 #1 Skrevet 4. desember 2006 Vi gifter oss i juni, og har foreløbig de fleste planer klare. Kunne godt tenkt meg noen tips på ting vi kunne gjordt bedre, eller ting dere syns virker litt rart, hvis det er noe. Er det noe vi ikke har tenkt på kanskje? Vi gifter oss ikke i kirken, så vi har bestemt oss for å ha vielsen på samme sted som middagen og festen. Det vil bli utendørs vielse, med back-up plan innendørs hvis været er dårlig. Vielsen blir kl 13, og dær er alle som vil komme invitert. Det er godt med plass, så det er fritt frem for folk å velge selv. Etter vielsen drar vi umiddelbart til fotografen. Gjestene får servert fingermat og schampagne, mens de venter på middagen. Blir altså ca to timer venting på dem. Vi har eget rom for barna (blir ikke mange av dem da) med innleid barnevakt slik at foreldrene får "fri" fra barna denne dagen. Det er også garderober slik at gjestene kan skifte fra antrekket de har på seg i vielsen og til festantrekk hvis de ønsker det. Så er det middag kl 16.00. Vi blir ca 80-90 stk. Forrett, middag og desert med drikke til. Kl 20 regner vi med å være ferdig med middag og tilhørende sanger/taler og slikt. Da er det kaffe og kaker. Og dans selvsagt. Ytterligere ca 30 stk (venner) er invitert til det (alle tilreisende er invitert til middagen også). Det vi serverer av drikke er schampagne til fingermaten (mens vi er hos fotografen), hvitvin til forretten (reker og fisk), rødvin til hovedretten (kalvemedaljonger), og portvin til deserten (karamellpudding). Ellers blir det bar slik at folk kan kjøpe øvrig drikke utover kvelden selv. Vurderer om vi burde gi middagsgjester to fribonger i baren. Syns dere vi trenger det? De som er invitert bare til kaffe og kaker får ikke bonger. Hva syns dere om dette da jenter? Er det noe vi ikke har tenkt på? Bør vi gi bonger til middagsgjestene? Annet?
mayla22+gull i magen :o) Skrevet 4. desember 2006 #2 Skrevet 4. desember 2006 Dette hørtes ut som en god plan ) Eneste jeg kan råde deg til er å enten gi bonger til alle eller ingen. Det blir dårlig gjort hvis middagsgjestene får bonger og ikke kaffegjestene... Syns nå jeg da! Høres ut som om dere får et koselig bryllup ) Lykke til!
Morango 29.05.2007 Skrevet 5. desember 2006 #3 Skrevet 5. desember 2006 Synes planen din høres fin ut jeg. Tror nok at 13.00 vielse og 16.00 middag er gode tidspunkt. Skal vurdere disse tidspunktene selv faktisk. Bonger tror jeg også må være for alle. Forøvrig er det lurt å la gjestene betale for drikke(regner med det er på grunn av selskapslokalets bestemmelser) Man kan vel håpe på å unngå den værste fylla iallefall. tvi tvi
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 5. desember 2006 #4 Skrevet 5. desember 2006 Synes det høres bra ut, men enig med de andre at man bør gi bonger til alle eller ingen.
Labbetøs Skrevet 8. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 8. desember 2006 Skjønner poenget deres anngående dette med bonger til alle. Men hvordan gjør man dette i praksis? Middagsgjestene må jo nesten få bongene tidlig slik at de kan benytte dem rett etter middagen hvis de vil (tenkte å legge dem sammen med bordkort og slikt på borde før middagen blir servert). Da er det jo mange timer til kaffe og kake-gjestene kommer. Vi kan jo ikke akkurat gå på leting etter kaffe-gjestene når de skulle dukke opp for å gi dem bonger???? Tror faktisk vi dropper bonger til kaffe og kake-gjestene. Det har vært slik på alle bryllup jeg har vært i, og jeg har ikke akkurat syntes det har vært ufint på noen måte.
mayla22+gull i magen :o) Skrevet 8. desember 2006 #6 Skrevet 8. desember 2006 Jeg var i et bryllup hvor alle kaffegjestene fikk hver sin konvolutt med kopi av sangene, en liten ting (tror jeg), og bonger. Fungerte veldig greit!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2006 #7 Skrevet 8. desember 2006 Jeg synes det er helt greit og ikke gi kaffe gjester bonger. de har god tid til å ta seg en dram før de kommer.Jeg hadde ikke følt at det var et must, at jeg måtte ha en bong, som kaffe gjest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå