Gå til innhold

Når man treffer en ny mann og vil flytte sammen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har truffet en ny mann. Litt tidligere enn jeg hadde tenkt da, siden jeg er student og alenemamma. Pga av de økonomiske støttene man får i slike situasjoner, bestemte jeg meg likegodt for å gjøre noe med livet mitt.

Det er ikke akuellt flytte sammen enda, men prøver bare å tenke framover. Mister jeg alle stønader med ny mann, og i såfall, blir det hans ansvar å forsørge meg og min datter dersom vi flytter dit...Håper noen kan svare meg :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Du får beholde støttene dine i 12 måneder fra den dagen du flytter inn med ny mann, så lenge det ikke er far til barnet.

Får dere barn sammen eller gifter dere før det, så faller de vekk den dagen barnet blir født eller dere gifter dere.

Så ja, det blir hans oppgave å forsørge dere, med mindre du gjør det selv med jobb el.

Har 6 måneder igjen av mine 12 mnd, så her blir det trangt om økonomien fra sommeren av. Men får gjøre det beste utav det :) Lykke til!

Skrevet

du beholder stønadene i 12 mnd etter dere har flyttet sammen. Etter det er man ikke regnet som enslig forsørger lenger. Alle stønadsordninger for enslige forsørgere blir da borte.

Skrevet

Takk for svar, synd at lærerstudiet varer så lenge da... Får vel klare oss likavel :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...