Madamina Skrevet 4. desember 2006 #1 Skrevet 4. desember 2006 Her er ingen tanker om å klandre noen om de ikke ammet lenger enn 3 mnd f.eks. Jeg er bare nysgjerrig på hvor lenge folk ammer. Mine svigerinner ga seg tidlig, men har venninner som ammet kjempelenge. Selv kunne jeg tenke meg å gi meg ved 9mnd, så jeg har kroppen litt for meg selv igjen før jeg forhåpentligvis blir gravid igjen når gutten er 11mnd. Håper på mange svar.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #2 Skrevet 4. desember 2006 Vi begynte vel aldri. Hadde en gutt med kiss - og de har som regel liten sugerefleks. Pumpet de første ukene før jeg måtte gi meg der også. Jeg har regnet ut gjennomsnittet på amming i min venninnegjeng - og den ligger under 4mnd.
-Petrine- Skrevet 4. desember 2006 #3 Skrevet 4. desember 2006 Jeg ammer fortsatt en jente på 17 måneder. Ammer ca 2 ganger i døgnet. Har planlagt å slutte over jul, når mørketiden er over. Årsaken til at jeg ammer fortsatt er delvis at hun har melkeallergi, hun har også hatt endel infeksjoner siden hun ble 6 måneder med påfølgende dårlig matlyst og behov for mye kos. Og da har puppen vært god å ha.
Guttemamma x 3 Skrevet 4. desember 2006 #4 Skrevet 4. desember 2006 Lillemann sluttet av seg selv da han var 19 mnd. Den siste tiden var det bare 0-2 amminger i døgnet.
alvis Skrevet 4. desember 2006 #5 Skrevet 4. desember 2006 Jeg ammet til gutten min var ca 15 mnd. Da var jeg så sliten og trett at jeg måtte få kroppen min tilbake. Det viste seg å gå helt fint....gutten viste ikke engang tegn på at han ville ha pupp. Jeg hadde nok veldig lite melk de siste ukene tror jeg.
mamman&andrea Skrevet 4. desember 2006 #6 Skrevet 4. desember 2006 Jenta mi begynte å sove rundt når hun var ca 2-3 måneder. Og siden jeg aldri helt fikk til pumping, så begynte det å minke på melka. Så sånn var det... Stress med mme egentlig, så neste mann skal vekkes og ammes til h*n er vertfall 7-8-9 måneder håper jeg
Huldr@ Skrevet 4. desember 2006 #7 Skrevet 4. desember 2006 Jeg ammer jenta mi på snart 14 mnd. Men det er bare en liten sup om morgenen, vet ikke om det er noe igjen der. Slik har det vært de siste to månedene. Har egentlig tenkt at hun skal få holde på så lenge hun vi ( innen rimelighetens grenser da Men jeg regner med at det ikke e rså lenge igjen til det er slutt nå.
Lille lille Skrevet 4. desember 2006 #9 Skrevet 4. desember 2006 Til han var 9 mnd. Da hadde han tenner og begynte å bite, pluss at han hadde begynt å spise masse mat. Synes det var helt greit.
Pita81 Skrevet 4. desember 2006 #10 Skrevet 4. desember 2006 Ammet til gutten var 7,5 mnd. Da var ikke han interessert i pupp på dagtid, og jeg var ikke interessert i å gi ham pupp på natta... Var godt å slippe puppelekking og ammebh'er, men det er mye styr med å bruke mme også.
Gjest Skrevet 4. desember 2006 #12 Skrevet 4. desember 2006 Ammet til hun var 10 mnd, melken forsvant gradvis den siste måneden jeg ammet så det gikk helt av seg selv. Planen var å amme til hun var rundt 1 år, men det er ikke alltid det går etter planen ;-)
Gjest mphs Skrevet 4. desember 2006 #13 Skrevet 4. desember 2006 Jeg ammet til hun var 12,5 mnd da var det nesten tomt og en grei avslutning for oss.
fox`y Skrevet 4. desember 2006 #14 Skrevet 4. desember 2006 Jeg sluttet da poden var 14 mnd, d var fordi jeg kun hadde melk i ene brystet å d begynte å bli ondt.. han fikk pupp 4 ganger daglig men stoppet brått. å d gikk helt fint...
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 4. desember 2006 #15 Skrevet 4. desember 2006 Sluttet da hun var 6 mnd fordi hun fikk fullstendeig puppenekt
Gjest Skrevet 4. desember 2006 #16 Skrevet 4. desember 2006 Fullammet til han var 6-7 mnd, sluttet fordi han ikke var interresert lenger. Var mye ute blandt folk osv. venner på besøk. Bodde i spania. Eneste måten jeg fikk amme ham var om jeg la meg i sengen og skrudde av lyset. Så jeg gadd rett og slett ikke lenger!
housewife Skrevet 4. desember 2006 #17 Skrevet 4. desember 2006 sluttet å amme da hun var 11 måneder. Da begynte hun å miste interesse og det var nok heller ikke mye melk igjen i og med at jeg bare ammet om morgenen siste måneden. Trappet gradvis ned da jeg fant ut at jeg var gravid igjen, og det var greit for oss begge å slutte.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #18 Skrevet 4. desember 2006 Med nr 1 ammet jeg i 12 mnd., hun sluttet av seg selv. Nr. 2 ble ammet i 17 mnd., sluttet pga. medisiner jeg måtte ta som gikk over i mm.
Gjest Skrevet 4. desember 2006 #19 Skrevet 4. desember 2006 Sluttet nå for 3 dager siden. Han har ikke vært nevneverdig interessert i det siste og jeg hadde nok ikke så mye melk igjen. Men synes det er veldig vemodig siden det er aller siste gang jeg ammer. Han er 13 mnd
Bomsedeisi Skrevet 4. desember 2006 #20 Skrevet 4. desember 2006 Ammer ennå, snuppa blir 1 1/2 år om 2 dager. Tenker å slutte når hun er 2 år.
Tungt med to Skrevet 4. desember 2006 #21 Skrevet 4. desember 2006 Hei! Min kar er snart 14 mnd, og han sluttet egentlig av seg selv for ca 14 dager siden. Jeg hadde begynt å tenke på å slutte, men slapp å "sette igang tiltak" heldigvis. ) Jeg var borte en helg fra han, for første gang. Fikk selvsagt spysjuka mens jeg var borte, så da jeg pumpet meg på søndagen var melka blå-grønn på farge!? Da vi kom hjem på kvelden tok han puppen uten problemer, men dagen etter tok han såvidt et tak før han slapp puppen og klageskrek litt. Dette gjentok seg de neste tre dagene, og deretter har han ikke vært interessert i pupp.
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 4. desember 2006 #22 Skrevet 4. desember 2006 Med den første sluttet jeg å amme da han var 7 mnd, da var det helt stopp for han ville ikke mer. Da hadde vi kjempet i en mnd så det tok gradvis slutt. Med nr to ammet jeg til hun var 3 mnd. Det var en kamp fra dag en og dersom det ikke var helt stillt rundt henne (noe som er vanskelig når man bor på en campingplass hele sommeren og har en liten på 2 1/2 år som freser rundt) så kunne jeg bare glemme det. Etter tre mnd sa jeg stopp og gikk over til flaske. Da ble det stillt, hehehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå