Gå til innhold

hvilke slags vogn er best i Thailand?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så utrolig i tvil om hva slags vogn jeg skal ta med til Thailand på juleferie.. Er det noen som kan gi meg et godt tips ut i fra egne erfaringer? Tulla er seks måneder og vi skal være på samme sted i 3 uker. Mest på stranda da hotellet ikke har noe særlig bra basseng. Vi liker oss best på stranda vi da. Men reisetrille? er det det som er tingen? Hu er jo lita og tynn denna her, og ligger ennå i bagvogn her hjemme. Må nesten legge noe polstrinng i en reisetrille så hun ikke fyker gjennom i så fall. Håper noen har tips. Trenger det sårt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har kjøpt reisetrille til min jente på 9 mnd som vi skal ha med. Den kan legge ryggen helt ned og det er viktig. Ellers har jeg lest et sted at det er anbefalt å ha med lette vogner til barn i Thailand ellers kan det bli for varmt oppi en vanlig vogn. Ville også hatt med en parasoll til vognen. God tur. Ellers kan du lese mer om barn i Thailand på: www.bjordal.com

Skrevet

Ja hun er jo litt større når hun er 9 mnd. Vår tulle ligger/sitter jo ennå i bagvogn så jeg er bare redd hun vil fyke gjennom framover i en trille. Jeg bruker nemlig mye pute i bagvognen for hun vil helst sitte.. Men jeg ser jo den at det er lettere med en trille der nede. Lett å komme seg rundt og ta den med.. Men så er det jo ganske grusete veier der. Ikke særlig praktiske de hjulene da. Hm..... vanskelig detta..

Skrevet

Hei

Det er lurt å ha en vogn, barnet kan ligge helt nede og hatt det er skjerm på for å beskytte mot sola, speiselt iforhold til soving. Jeg hadde meg med timmy teutonia vogn til mauritius. Vårt barn var 7,5mnd. Hun er ikke så stor av vekt, men aktiv så me trenget vogn med seler. Denne vogna er lett, med goe hjul. Tips, se etter brukt vogn. Da trenger en ikke våre så redd for at den skal bli ødelagt på fly og av sola.

Skrevet

Ja vår tulle er også VELDIG aktiv og skal opp å se hele tidn. Men det Tautoniavogna du snakker om, er det en bagvogn? Med lufthjul? Synes du det ble vanskelig å ha den med på retsauranter og lign? at den ble for stor? Jeg lurer sånn på om vogna vår blir for stor til sånt. Det er en TFK, den er ikke større enn gjennomsnittet men alle sier jo at de bruker trille. Har så vanskelig for å se for meg hu her lille i ei trille. At hun får sove skikkelig i den. Men det er mulig det er det beste. Os så er jeg usikker på om vogna får plass i bilene. De har jo så mye drit i bilene sine (har vært i Thaialnd før..)

Skrevet

Hei

timmy vogna er ikke bagvogn, det er mer en liten sportsvogn/sport trille. Det gikk helt greit å ha den inne i taxiene. Var grei å ha med seg, når vi skulle ut å spise. Det er ikke lufthjul, men gummi hjul. Større enn på dise små trillene, derfor mye lettere å go tur med, i div terreng.

Denne vogna brukt jeg på jenta vår i sommer, da var hun bare 4mnd. Hadde den med meg på campingferie med sjøen. Er lettere ha med den, enn en stor simo kombivogn, synest kansje hun var litt liten, men det gikk en helt fint. go reiesvogn.

Skrevet

Vi tar med oss 3 hjulingen vår vi :-)

det samme som vi gjorde sist, ryggen kan legges helt ned & det var aldri noen problem å få plass verken på busser eller i taxier :o)

Vi reiser på søndag, og jeg tenkte jeg skulle pakke vogna full av bleier, dyne,pute, teppe osv..før jeg pakker den i plast-..sånne ting som tar så stor plass i kofferten :o)

Skrevet

Hm... da tror jeg at jeg og tar med vogna vår og ikke noe reisetrille. Takk for gode råd og svar.Nå har jeg begynt å lure på om jeg skal ta av bagen og begynne med sportsdelen. Hun vil jo stort sett sitte når hun er våken så det er vel best å skifte nå. Gruer meg bare litt til hun skal sitte andre veien og jeg ikke ser henne. Men i Thaialnd sitter hun jo ikke i sånn pose, for der er jo varmt og deilig så da må jeg vel ha selene på da. Det blir rart. Seler på hu her lille. Jaja, det må vel til. Ahrg.... Alltid er det noe jeg skal lure på og beslutninger som må tas..

Torpekjerringa, hva brukte du i trehjulingen din (det er forresten det jeg og har..) tynt teppe? dyne om kvelden? hvor skal dere på søn forresten?

Skrevet

Hei! tar med både dyna & helsetepper / tynt teppe til 3 hjulingen :o)

Skrevet

ja jeg bør vel kanskje ha med dyne. Hørte nettopp at det hadde vært kulderekord i Hua Hin i fjor jul. Nede i 18 C` var det visst.. det er jo varmt det også men man bør nok sikkert ha en jakke og noen tepper ja. Jeg har bare vært der når det er 35 ++ så jeg klarer nesten ikke se for meg annet enn varme, god deilig men også svettende varme..

Skrevet

Heia!

Reiser også til Thailand i julen, for første gang og er veldig spent.

Vi tar med oss vanlig vogn, Teutonia. Tipper det er det beste for gutten på 7 måneder. Bagen tar vi ut, fordi det er en kombinert bag/ pose.

Husk forresten myggnett, har hørt det kan være mye mygg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...