Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #1 Skrevet 4. desember 2006 Barnefar til mitt barn har ingen kontakt med barnet....vi var sammen før, men han flytta langt vekk og vi har ingen kontakt på noen måte.... Det har vært mye styr...lang historie... Men barnet har farens etternavn og vi har også delt foreldreansvar....å få faren til å skrive fra seg foreldreansvaret er umulig...han nekter... Men visst det er noe får jeg heller ikke kontakt med han... Veit noen om det er mulig å få skifta etternavn uten hans underskrift? Og er det helt umulig å få foreldreansvaret alene uten fars samtykke???
nittedal:) Skrevet 4. desember 2006 #2 Skrevet 4. desember 2006 hvorfor vil du ikke at faren skal ha noen kontakt med barnet sitt? faren må faktisk godkjenne om å fraskrive seg ansvaret. er litt usikker på etternavnet, trur folkeregisteret kan svare på det:)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #3 Skrevet 4. desember 2006 Det valget har barnefar tatt selv!!!
Ella28 Skrevet 4. desember 2006 #4 Skrevet 4. desember 2006 Du kan jo høre med familievernkontoret,kanskje det er mulig å søke namsmannen (eller fylkesmannen,vet ikke helt forskjellen),om du kan få avgjort det utoenom en rettssak.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #5 Skrevet 4. desember 2006 Det er helt umulig ja! Har selv prøvd, men fikk avslag av fylkesmannen da jeg ikke hadde mors underskrift. Jeg får heller ikke kontakt med henne og barnet kjenner henne ikke, men det var veldig vannskelig å gjøre en skjønnsmessig vurdering. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå