Gjest Skrevet 4. desember 2006 #1 Skrevet 4. desember 2006 Min jente på 11 mnd: * krabber * Står og går når hun holder seg fast i ting som senga, bordet osv. * Sier mamma og pappa, mer eller mindre bevisst * Klapper i hendene, kan klappe søte * Vinker når noen går * Danser til musikk * Klarer ikke å stå uten støtte * Har ikke fått tenner ennå, sent ute der..
MintCondition Skrevet 4. desember 2006 #2 Skrevet 4. desember 2006 Guro er 10 1/2 mnd og *går alene *sier mamma, babba, pus, se, der *vinker hadet *viser hvor stor hun er *danser til musikk *leker masse med lekene sine alene, puslespill, byggeklosser og puttekasse f.eks *spiser brødskive og middagsmat selv, med fingrene. *har bare to tenner, sent ute med tenner hun også *kan ikke å klappa
SK&Maylen Skrevet 4. desember 2006 #3 Skrevet 4. desember 2006 Maylen er 10mnd på tirsdag: *Krabber *Reiser seg sjøl *Går langs kanten av sofa for eksempel *Vinker når eg sier hade eller natta *Sitter og danser, til musikk, beveger foten i takt i bilen *Har 4 tenner, to oppe og to nede *Står uten støtte om ho glemmer seg *Sier pus bevisst, og rister på hodet og sier nei nei nei *Kan ikkje klappe søte =) =) Kjekt å sammenligne utvikling
Luca Skrevet 4. desember 2006 #4 Skrevet 4. desember 2006 Lillesnupp er 10 1/2 mnd og gjør dette: *Kommer seg opp trappa på 1-2-3 *Spiser brødmat selv *Har 6 tenner, de kom tidlig *Ellevill når det spilles musikk *Sier mammammama til meg, og i natt hørte vi en lys stemme som sa pappa...pappa...pappa mens hun hang over pappaen sin i senga:-) *hun har krabbet som en racer lenge, og i går kom(igjen pappaen) med mobilen sin og vekte meg kl 10 og viste meg en videosnutt med lillesnupp som gikk og gikk og gikk med gåvogna si. Hva med å hente meg meg en gang??? Litt fornærma for den:-) Dårlig med vinking, klapping i hendene osv her enda...sånn er det å komme som sistemann, vi glemmer kanskje å holde på med det:)
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #5 Skrevet 4. desember 2006 Gutten min på 11 mnd gjør ingen av de tingene han *Han sitter rett opp og ned om vi setter ham opp, men setter seg ikke opp selv *han aker/humper seg frem litt på rompa *klarer ikke å spise selv *ingen vinking eller dansing (ikke rart siden han bare sitter...) *snakker lite, bare uforståelige lyder enda *har 4 tenner Men han verken ruller, åler, krabber eller reiser seg langs bord :/
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #6 Skrevet 4. desember 2006 ..unger er heldigvis forskjellige. Men om en unge ikke rører seg av flekken omtrent når han er 11 mnd, da ER han treig!
SK&Maylen Skrevet 4. desember 2006 #7 Skrevet 4. desember 2006 Snuppa mi lærte seg å vinke og si hadet idag, så nå gjer ho ikkje anna
Småbarnsmor og mormor Skrevet 4. desember 2006 #8 Skrevet 4. desember 2006 Han er 10 mnd og kan dette: * Såvidt begynt å gå litt alene. * Klapper søt * Viser hvor stor han er * Vinker * Danser litt * Veldig flink å leke alene * Sier mamma,pappa,dadda * Har 5 tenner.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #9 Skrevet 4. desember 2006 Fy faen for noen skrytete kjerringer! Jada, ungene deres er sikert så JÆVLA spesielle!
Line_78 Skrevet 4. desember 2006 #10 Skrevet 4. desember 2006 Gutten vår nærmer seg 11 måneder - krabber i full fart - står og går langs møbler eller mens han holder fast i beina våre - kan ikke klappe, men syns det er gøy å dytte våre hender sammen så vi klapper når vi prøver å vise ham :-) - har 8 tenner - har i noen netter nå klart seg uten nattmat mellom midnatt og 6 om morgenen, og de siste par nettene har han bare vært våken en gang i mellomtida (utrolig!) - kan slå av og på klokkeradioen til mamma og pappa, og slå av og på nattlampa vår (GØY! :-) ) - liker musikk, og står og gynger når vi spiller musikk for ham - klimprer på gitaren til mamma som står på stua - vinker innimellom når folk vinker, og sier "ei" og "ade" noen ganger når folk sier hei eller hadet til ham - lager mamama-lyder og papapa-lyder, men jeg tror ikke han har noen "bevisste" ord enda - Er kjempeflink til å dekorere hele huset med leker og sundrevet papir :-) - kommer seg inn i kjøkkenskapene, slik at han kan finne morsomme leketøy der - verdensmester i å dra ned filmer og CD-er fra hylla, nå har vi ikke plass til å forflytte ting lenger opp ;-) - står på tærne for å komme seg lengst mulig opp - i dag klatra han opp i godstolen mens jeg satt der Og vokser opp så utrolig fort at mamma nesten ikke rekker å få det med seg
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #11 Skrevet 4. desember 2006 Ungen din er nok helt sikkert spesiell den også, hvis det er noen trøst! Alle barn er jo spesielle :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå