Anonym bruker Skrevet 3. desember 2006 #1 Skrevet 3. desember 2006 Skal i jobb igjen nå etter permisjon m. nr,1. Skal da gå et vikariat i 6 mndr. før jeg "begynner" i min faste stilling. Problemet er at vikariatet har mye høyere stillingsprosent enn den faste stillingen... Skjønner? _Sånn sett hadde det vært ideelt å blitt gravid nå og jobbet inn en del penger de 6 mndene, slik at jeg får en bedre permisjonslønn enn jeg har hatt nå.. problemet er jo at jeg i utgangspunktet ville kose meg litt som 1-barnsmor en stund til..! Luksusproblem ja.. Får jeg noen gode råd her eller? Velger å være anonym nå jeg!
blond Skrevet 3. desember 2006 #2 Skrevet 3. desember 2006 Få neste barn når du er klar for det. Når du begynner i din faste stilling kan du vel ta ekstravakter for å få mer fødselspenger?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2006 #3 Skrevet 3. desember 2006 Litt værre å ta ekstra-vakter når man er gravid... Er som regel de værste vaktene man får tilbud om også! -Og med tanke på at jeg sistgang ble sykmeldt i uke 20 pga bekkenløsning, så blir det enda værre å ta ekstravakter!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2006 #4 Skrevet 3. desember 2006 Jeg ville ikke latt penger bestemme når vi skulle ha neste barn hvis ikke det var sånn at jeg måtte for å få råd da.. og det tror je ikke gjelder mange i dette landet... så dårlig råd altså
SassyMom Skrevet 4. desember 2006 #5 Skrevet 4. desember 2006 Hvis du klarer å bli gravid nå så har du jo allikevel 9 hele mnd på å kose deg som ett barns mor )
blond Skrevet 4. desember 2006 #6 Skrevet 4. desember 2006 Hvis du tar ekstravakter så får du ekstra betalt en periode. Blir du sykemeldt så er det mulig at du også får sykepenger som om du hadde jobbet ekstravaktene også, altså et snitt av hva du jobbet perioden før du blir sykemeldt. Mulig at det er annerledes hvis du ikke blir fullt sykemeldt. Du kan jo ta vakter flere steder. Du vil få utbetalt permpenger også fra stedet du tar ekstravakter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå