Gå til innhold

Han vil ikke ha puppen min! uææ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er dette for noe dag? Han bare griner og vrir seg hver gang han skal ha pupp!! Liker han meg ikke lenger eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lenge har det vart? Min gutt har to dager også ikke villet ha pupp. Da har jeg ikke stresset noe med det, og så har han plutselig begynt å suge igjen. Dette skjedde i det jeg fikk mensen. Melkesmaken kan visst forandre seg litt.

Skrevet

Denne bare måtte jeg svare på. Puppenekt føler jeg at jeg kan alt om, hun har hatt perioder med det siden hun var ca 2 1/2 mnd, men som en trøst så ammer jeg enda og nå er hun 7mnd.

Hvor gammel er han? Gir du han flaske? Har han hatt en negativ opplevelse med ammingen, f.eks at han har satt i halsen?

Skrevet

Han er 3 mnd. Jo, har begynt å gitt ham endel flaske på dagtid, orker ikke det der. Men om natten så suger han som en HELT!! Har prøvd å sette meg i et rolig rom med lite inntrykk, men funker ikke det heller. Blir jo litt lei meg, for vi fikk det så veldig greit til i noen uker, etter masse ammeproblemer, lite melk etc. Hadde det ikke vært for at det fungerer så greit på natta, så tror jeg nok at jeg hadde gitt det opp. Jeg tror ikke han har satt fast i halsen.. av og til kanskje, men ikke mer enn at han har hostet et par ganger, og så suger han videre igjen. Hva er liksom grunnen til denne puppenekten?

Skrevet

Hos noen som kommer denne puppenekten rundt 3 mnd, har ingen god forklaring. Men det spørs nok om ikke du er nødt til å velge enten å gi ham flaske, eller å amme ham. Hos oss kom denne puppenekten etter at hun fikk flaske en kveld+natt pga at vi var i bryllup. For meg var ikke flaske noen løsning, så det som funket aller best var å amme gående, gjerne i trapp. Somregel gikk det greit hvis jeg gikk slik inntil det begynte å renne skikkelig, da kunne jeg sette meg igjen. Etter å ha holdt på slik en liten uke, normaliserte det seg igjen og ammingen gikk knirkefritt. Har hatt perioder innimellom (seinest i helga) hvor hun igjen nekter, men det går over.

Helt naturlig at dette tar på, at du føler deg mislykket og ubrukelig og at du tenker"liker han meg ikke" Dette vet jeg alt om, men det er ikke din feil, ikke godt å vite hva det kommer av. Selvfølgelig liker han deg, du er jo hele hans verden!! Du er kjempeflink skal jeg si deg, og du gjør alt som du skal.

Skrevet

Det er jo så vondt, for man vil jo så gjerne! Jeg får ikke helt til å amme gående, litt vondt i en arm.. Men håper jo på at det går over:) Men det var jo interessant at det er rundt 3 mnd det kommer, for han er 3 mnd. nå! Burde kanskje velge bort flaska, men er så utrolig kjekt å bruke begge deler. Må kanskje bare gi det litt tid.. Men det hjelper masse med litt rosende ord hvertfall!!! Takk for svar.

Skrevet

Hei du, vil bare begynne med å si at jeg føler med deg, det er fortvilende! Vesla mi er nå fem mnd og vi har slitt mye med amming. Hun har ikke ville tatt ene brystet og vi har drevet med lureri for å få det til. Men sist uke toppet det seg og det var full nekt. Lå som en spent fiolinstreng i fanget mitt! Jeg har ikke gitt flaske selv siden hun var spedbarn, men mamma har gjort det et par ganger når hun har vært barnevakt, men det er ei stund sia nå. Så dette har kommet helt uprovesert egentlig. Jeg var og er veldig fortvilet over det så jeg kontaktet hs, og hun var så snill og grei. Hun sa jeg burde være stolt over å ha ammet så lenge og at det var ikke krise å gi flaske nå. Vesla nekter puppen, men jeg har valgt å pumpe meg litt hver dag og gi ho. Jeg er ikke klar for å gi opp puppen riktig enda, da ho ammer om natten. De er pussige små poder til tider.

Hvis du vil fortsette å amme bør du nok kutte flaska og ta opp kampen! Noe som ikke er lett. Selv om han fortsatt nekter må du bare være tålmodig! Blir han sulten nok tar han puppen, men han kan nok gå en dag eller to kanskje!

Lykke til! Det ordner seg nok!

Skrevet

Det var det jeg egentlig ville si også, at hun må nok regne med å velge enten flaske eller pupp. Noen er slik, jenta vår kan nok ha litt "late" tendenser, og den flaske synes hun var toppen for da trengte hun jo ikke å jobbe noe for å få melk, det rant helt av seg selv. Men uansett hva du velger å gjøre, så skjønner jeg godt valget ditt. Ikke tenk mer i de baner at dette er din feil, for det er det virkelig ikke ;o)

Skrevet

Må bare svare på dette innlegget jeg også da jeg selv har opplevd akkurat det samme! Ga babyen min flaske altfor tidlig, første babyen min og jeg tenkte ikke tanken på at det kunne skape problemer.

Altså min lille bedagelige prinsesse fant også ut at flasken var mye enklere enn puppen (har litt treg utdrivningsrefleks). Herregud for en kamp, vi satt og gråt begge to! Men jeg vant heldigvis kampen, måtte også bysse og gå samtidig som jeg ammet for å roe henne ned. Fikk også resept på nesespray som starter utdrivningsrefleksen og den hjalp. Nå må jeg av og til bysse henne til utdrivningsrefleksen kommer men da kan jeg sette meg ned. Kuttet alt som het flasker og smokk en stund, tør ennå ikke gi henne flaske så hun skal være med på julebord neste helg (er bare 3 mnd). Husker at veslemor her også sugde greit på natten, merkelig det der.

Lykke til i alle fall, prøv å byss/bær henne samtidig som du ammer! Vet hvor grusomt det er når babisene ikke vil ha det aller beste vi har å tilby de!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...