Janne&Noah Skrevet 3. desember 2006 #1 Skrevet 3. desember 2006 Jeg lekker så utrolig mye! Har liksom tre ammebehåer, og veldig begrenset hvor ofte jeg kan skifte... Går våt heeele dagen føles det som! Hvor lenge kan jeg regne med å lekke før det stabiliserer seg? Pjokken er nå 3 mnd.
animal Skrevet 3. desember 2006 #2 Skrevet 3. desember 2006 Tror det ga seg med lekkingen hos meg rundt 3-4 mnd, fryktelig irriterende ja.. ;o)
Janne&Noah Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2006 Okey, ikke helt unormalt altså! Er faktisk redd for å få sopp når de blir så fuktig. Fungerer jo å legge filler inni bhen, men det er jo ikke særlig lekkert da;) Disse ammeinnleggene vandrer jo i alle retninger, selv om jeg har på klisterlappen..
Gjest Skrevet 3. desember 2006 #4 Skrevet 3. desember 2006 Veldig individuelt tror jeg. Jeg sluttet å lekke veldig tidlig, kjøpte faktisk aldri et ammeinnlegg...men så har jeg slitt med litt lite melk også da. Og treg utdrivningsrefleks.
SaDa Skrevet 3. desember 2006 #5 Skrevet 3. desember 2006 Et lit tips: kjøp ammeinnlegg på apoteket. de gåd det sjelden eller ikke igjennom. er dyre, men bør ikke skifte like ofte som de man kjøper på butikken.
animal Skrevet 3. desember 2006 #6 Skrevet 3. desember 2006 Nei, ikke noe unormalt, det er hvertfall min erfaring. Skjønner at det er plagsomt. Et tips kan være at du bytter ammeinnlegg-merke. F.eks blir avent sine veldig fort fulle, Medela sine og chico sine skal være bra. Men du skal se det snart er over med denne lekkingen..
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2006 #7 Skrevet 3. desember 2006 Min er fem mnd og jeg lekker enda. Bruker natusan sin som du får kjøpt på butikken, de er fine! Det bør stabilisere seg snart, men man vet jo aldri! Fatt mot. Jeg har aldri fått sopp forresten! skift ofte!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2006 #8 Skrevet 3. desember 2006 Tror det er individuelt. Jeg har aldri lekket selv, men en venninne sverget til ullinnlegg med mesosoft (små, myke bomullsserevietter; fås i stor pakke på apoteket til en billig penge) inni. Bytt heller mesosoften ofte, ull blir liksom ikke så "vått". Hun hadde fått dette tipset på barselavd på sykehuset der hun fødte. Ullinnlegg holder seg ofte bedre på plass også. Brukte det selv i fjor vinter for å ikke "fryse" på puppene. Hadde brystbetennesle, og tro meg, det vil du ikke ha... Lykke til!
Happy H Skrevet 3. desember 2006 #9 Skrevet 3. desember 2006 uff, kjipt d der.. eg hadde lekasje t eg slutta å amme når snuppa va 8mnd.. hadde mye melk hele veien då, men alikevell, veldig slitsomt
Turbomamma (gutt 170606) Skrevet 3. desember 2006 #10 Skrevet 3. desember 2006 Min er 5,5 mnd og jeg lekker masse enda. Har akkurat blitt bra etter et kraftig sopp-angrep på både meg og i munnen til poden. AU! helt forferdelig vondt! Nå er jeg hysterisk skifter, og ihvertfall hver gang jeg ammer. Passer på å skifte begge hver gang, selv om han bare tar den ene puppen - for når jeg ammer på den ene spruter det fra den andre og! Har mye melk og kraftig utdrivingsrefleks (det kommer MYE av gangen når han ammer - blir helt svett stakkar!)... har sikkert noe med det å gjøre. Jeg bruker chicco's og avent's ammeinnlegg fra apoteket. Natusan sine setter seg bare fast i puppen og er au au au!!! jeg har lært nå at det er verdt å bruke noen kroner ekstra - sopp er forferdelig!
katoes Skrevet 3. desember 2006 #11 Skrevet 3. desember 2006 Chicco sine ammeinnlegg er helt suverene. Kan anbefales på det sterkeste. Jeg lekker også masse. Du får kjøpt de på apotek 1. Jeg pleier å ha ullinnlegg på utsiden. Har hatt brystbetennelse en gang, og ønsker ikke det igjen.
Fikk maibaby06 Skrevet 3. desember 2006 #12 Skrevet 3. desember 2006 jeg må også bruke innlegg ennå, gutten min er 6 mnd. Bruker avent som regel, av og til chicco, de er vel de beste men de er så store. Natusan bare setter seg fast som en annen her sa, auauau:-( Jeg bruker ullinnlegg på utsiden, det er veldig behagelig.
M@mm@ til gutt og jente Skrevet 3. desember 2006 #13 Skrevet 3. desember 2006 Det er sikkert veldig individuelt, men gutten min er 9 mnd og jeg lekker enda.Særlig om natta
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2006 #14 Skrevet 4. desember 2006 Hei du! Jeg lakk i 7 mnd, og ganske så mye helt frem til det plutselig bare stoppet opp... Nå klarer jeg meg heldigvis uten innlegg og bh om natta! Var aldri plaga med sopp eller noe, bytta ofte, og brukte coop sine innlegg. Veldig gode. De holdt uansett hvor mye jeg lakk! Du får bare holde ut. Det ble en vane etterhvert, så nå er det nesten litt rart uten, men godt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå