snull Skrevet 3. desember 2006 #1 Skrevet 3. desember 2006 Snuppa er 7 mnd og har fått 5 tenner(på 3 uker!!!!!!!)....de er fortsatt bare "halve", men de stikker jo frem. Bør vi ta fram tannbørsten nå? Ammer jo enda på natta(2-3 ganger)....vil dette ha konsekvenser for tennene hennes?
Blomman Skrevet 3. desember 2006 #2 Skrevet 3. desember 2006 Det sies at man skal pusse fra de sikker frem, men det er jo ikke så lett - sksal ikke påstå at de har vært flittig pusset de to lillegutt har fått enda. Nattamming skader ikke tenne - mm inneholder antstoffer mot hull i tennene ;-)
Blomman Skrevet 3. desember 2006 #3 Skrevet 3. desember 2006 uff, my skrivefeil her.. stikker fram antistoffer
snull Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 3. desember 2006 jaja, vi kan jo gjøre et forsøk ihvertall Tipper det blir stoooooooore protester, for her er det ikke mamma som bestemmer , men det blir det snart slutt på.......
Blomman Skrevet 3. desember 2006 #5 Skrevet 3. desember 2006 kan jo la han leke litt med tannbørsten først så han blir kjent med den - min leker med sin når jeg har han på stellebordet ( så ligger han roligere og...) Med de er ganske bestemte på hva som skal inn i munnen og ikke ja! Lykke til !
snull Skrevet 3. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 3. desember 2006 ja, hun her er vel ganske bestemt på det alleraller meste da.... Skal la henne få fikle litt med tannbørsten selv, den går nok rett i gapet - som alt annet for tiden Takk for tips
soria moria og nurket Skrevet 3. desember 2006 #7 Skrevet 3. desember 2006 Håper det med antistoffer var en spøk? Nattamming kan i aller høyeste grad gi hull i tennene! Det vet da en ammehjelper? Men igjen; mulig du bare spøkte?? Ikke alltid like lett med humor og ironi når man skriver..
Blomman Skrevet 3. desember 2006 #8 Skrevet 3. desember 2006 Nei, det er ikke spøk! Antistoffene i melka er også mot baktreiene karies - det er den kunnskapen vi ammehejelpere har fått! Rene tenner før legging og nattamming er ikke farlig! Det blir noe annet å få mme på natta
Blomman Skrevet 3. desember 2006 #9 Skrevet 3. desember 2006 Gro Nylander iser til en undersøkelse i sin bok lille venn, hva nå, at det må ammes tilsammen over 8 t i døgnet for at det skal kunne skade tennene - og det er vel sjelden at et barn ligger med puppen konstant i munnen hele tiden. på s 67 i denne boken finner du det svart på hvitt at antistoffene i melka og er mot karies. Fantastisk ikke sant?
Blomman Skrevet 3. desember 2006 #10 Skrevet 3. desember 2006 her er en tidligere tråd ang tema her på dinbaby http://www.dinbaby.com/forum/thread/4121327
soria moria og nurket Skrevet 3. desember 2006 #12 Skrevet 3. desember 2006 Ok, da bøyer jeg meg for overmakten Diskuterte dette med en venninne her om dagen, skjønner du, og hun er akkurat utdannet tannlege. Hun mente at det var skadelig for tennene å nattamme pga melkesukkeret som senket ph i munnen og igjen skadet emaljen. Var bekymret over tennene til min lille (får nattpupp). Har hørt dette fra flere andre tannleger også, så ble litt overrasket over det du skrev. Virket så rart at noe m sukker i IKKE skader tennene, uansett hvor mange timer man ammer. Hver gang man får noe i munnen synker jo ph... (Nei, er ikke påvirket av reklame, hehe) Spurte hs om det samme, og hun var enig med venninnen min. Men, som sagt, jeg bøyer meg for din kunnskap
Blomman Skrevet 3. desember 2006 #13 Skrevet 3. desember 2006 Jeg er ikke overmakten for all del..... jeg vet at dette diskuteres! Men det er ikke mange som ammer over 8 t tilsammen i døgnet, så dermed er nattamming trygt. Håper ikke jeg virker belærende - det er ikke meningen - men jeg stoler på Gro Nylander og co. Er litt overrasket over at tannleger ikke har fått denne undersøkelsen som Gro Nylander skriver om. Og hun sier ikke noe hun er usikker på. Har faktisk snakka med henne personlig og (ikke for å skryte), og mer jordnær og forsiktig dame skal en lete lenge etter.
soria moria og nurket Skrevet 3. desember 2006 #14 Skrevet 3. desember 2006 Neida, du virker absolutt ikke belærende! Skrev det med overmakten bare på tull. Synes du har mange fornuftige råd og meninger, og du er alltid nyansert og langt fra bombastisk i svarene dine (i motsetning til mange andre...). Da lærte jeg noe nytt i dag også
Blomman Skrevet 3. desember 2006 #15 Skrevet 3. desember 2006 Godt å høre at jeg kan svare ordtlig da- er fort gjort å skrive ting slik at det misforstås- og særlig når jeg da av og til skriver med en hånd fordi lillegutt enten sitter på fanget og tøyser eller sover på armen min...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå