Gå til innhold

dere med full overgangsstønad, og som leier leilighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har full overgangsstønad, og ingen annen inntekt, hva har dere råd til å betale i leie?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg betaler 5.900,- i husleie. Synes egentlig det er litt i overkant av hva jeg burde hatt. Det som redder meg er barnetr. og barnebidr. Da går det rundt uten at vi sliter for mye. Men det blir likevel å leve fra hånd til munn.

Skrevet

kan du kanskje få bostøtte?

jeg har bodd hjemme hos min mor den første tiden etter jenta ble født. nå er hun snart 5 mnd og jeg leiter etter noe eget. Jeg har ikke fått bostøtte nå når jeg har bodd hjemme, så jeg vet egentlig ikke hva det er, bare hørt om det. Hvem får man det av? Og hvor søker man? og hvor mye kan en få? og hva er kriteriene..?

ble litt mye spørsmål nå men..

takk for svar

Skrevet

jeg har betalt 5000-5500. Fikk bostøtte på 2300 når jeg fikk minstebidrag og hadde kun overgangsstønad. MAn søker bostøtte hos Husbanken. Får søknadsskjema på nett og hos servicetorget i din kommune

Skrevet

må man ikke eie for å få bostøtte? Jeg har endelig fått meg leilighet nå til 5000 + støm, får overgangsst. og kontantstøttte + bidrag! HAr jeg krav på mere da??

Skrevet

Jeg leier og betaler 6000 i måneden. Jeg får nesten 3000 i bostøtte, så det går helt fint :)

Skrevet

men hva får du ved siden av bostøtten da? får du overgangstønad og kontantstøtte? Jeg har 5000 i leie og får overgst.,kontantst.og bidrag, det går akkurat det, men vil det si jeg har krav på bostøtte i tilegg??

Skrevet

sannsynligvis har du krav på det. Gå på www.husbanken.no og sjekk selv. Til høyre på siden der finner du en link som heter "beregn bostøtte". Der kan du selv sjekke hvor mye du evt kan ha krav på.

Husk at når du skal oppgi husleie må du sette inn årlig husleie. 60 000 i ditt tilfelle. Og på inntekt skriver du bare inn overgangsstønaden. Blir vel 115 000 el no.

Skrevet

Når jeg flytter over nyttår får jeg husleie på 7500 kr. Får da overgangstøndag, barnetrygd, bidrag, støtte til barnehagen og bostøtte på 3300. Er student i tilleg å får dekt skolebøker og så har jeg tatt opp lån i lånekasse.

Skrevet

Sannsynligvis vil du kunne få rundt 3000 i mnd i bostøtte.

Vær klar over at dette søkes om gjennom husbanken - Ikke trygdekontoret. Kan søkes om 3 ganger i året. Neste Søknadsfrist er 10. februar. Du kan levere søknad fra 1. januar.

Søknadspapirer fås hos boligkontoret i kommunen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...