Gå til innhold

Hva betegner du som en "Fjortis mor"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste et svar i et innleg lenger ned på siden hvor HI blir beskyldt for å være en "fjortis mor" av en bedreviter. Bare fordi hun var uenig med innblandingen fra sin sviger mor.

Hva er aldersgrensen for å bli voksen egentlig?

Jeg er selv snart 27 år og har en sønn på 1 år. Synes forsåvidt jeg kan være litt sent ute med å få barn. I alle fall i forhold til våre mødres generasjon. Min mor var gift, 2 barn, hus, bil, og gjeld oppover øra når hun var 22 år.

Og bare for å ha sagt det så har jeg også en svigermor som sitter på skuldrene min og puster meg i nakken til tider. Meeeen hun mener det godt selv om jeg har lyst å skrike IKKE BLAND DEG D..... KJÆRING ( selv om hun egentlig er verdens snilleste og en veldig god venn å ha )

Hmm, er jeg en "fjortis mor også kansje...???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er nok jeg også "fjortis mor":) Jeg er jo "bare" 26:)

Den betegnelsen mener jeg passer bedre på de osm er fjortisser, rundt 16!!!!

Skrevet

Jeg mener at fjortis er du når du er 14 år .

Vi i min klasse ble kalt fjortiser når vi var 14 år .

Skrevet

Vanskelig å si, men jeg personlig ser for meg ei jente som har blitt mor uten å være "moden" nok til det. Da mener jeg ei som framdeles liker å gå ofte ut på byen og drikke seg full i helger, så undre seg over amming o.l etterpå. Er en mor, så synes jeg det partylivet som ungdommer holder på med er over,eller iallefall burde begrenses. En fest i ny og ne er ok, men ikke drikke seg full. Da kan en vente til ungene er større. Iallefall ikke i ammeperioder. Men jeg er gammeldags, jeg vet det. Jeg hadde min partyperiode fra jeg var 20-22 ca. Da var ikke jeg moden nok til å bli mor. Nå er jeg 32 og noe sent ute, men partylivet er definitivt over.

Hører jeg bare fjortiser, så er det de rundt 14år.

Skrevet

glemte å svare på aldersgrensen for å bli kaldt voksen. Tror ikke det har med alder å gjøre. Mer oppførsel. En kan være veldig voksen som 20åring, men også være unge til en nærmer seg 30.

Skrevet

Enig med deg. Jeg er også "bare" 26år

Skrevet

Jeg signerer heidija sine innlegg her!! Er selv 32 år.

Skrevet

Fjortis er en som ser bare svart-hvit! Fjortis er en som vet "liksom" best, men skjønner ikke stort alikevel. En som har det ganske bra, men lage store greier av ingenting og liker at det er litt drama rundt seg.

Nei, synes ikke du er fjortis jeg :o)

Skrevet

Faren min er fjortis, og han er over 40!

Skrevet

Jeg tenker at det er en som uttaler seg med et dårlig språk, lite modenhet når det gjelder syn på ting, barnslig bastant, ikke evne å ha empati eller sympati for andres situasjon så lenge det ikke likner deres egen situasjon. Ikke tar ansvar for egen lykke.

Kort sagt, en som virker umoden i det hun skriver og måten hun skriver det på her inne. Og det er en del av dem.

Skrevet

Når du bor hjemme med foreldrene dine med barnet kanskje...og du er ung og uvitende

Skrevet

fjortis-mor? : sånn "meg, meg, meg-mor." "åh, går dere ikke ut på byen?- må jo det da, ikke bli kjipe selv om man har fått barn lissom... hun er såå drittsekk svigermor asså-kan ikke passe babyen min på lørdag. Det er jo lissom hennes barnebarn og jeg MÅ ha litt fri også, må jo ha et LIV selv om jeg er mamma... jeg kan jo ikke ofre meg heller lissom..osv."

Skrevet

Alt er jo veldig individuelt, hvor voksen man er da man er f.eks 25 år. Jeg er 22 år og dattera mi er 4 mnd. Føler meg voksen nok. Har utdannelse, hjelpepleier, vi har fast jobb og hus og det som manglet var en baby. Føler meg ikke spesielt ung, men om jeg i det hele tatt skal tenke på en mamma som en "fjortis-mor", så må det mer enn kun alderen til, det har litt med væremåten å gjøre. Men over 30 år, da bør de vel være voksne??

Skrevet

Undrer..hvorfor måles "fjortis" og modenhet og ansvar her inne stort sett opp mot festing og mengde alkohol konsumert??

Ei som er på fylla en dag i helgen, har barnepass og alt er i orden, kan være mer voksen og ansvarlig enn mange andre som sitter inni i huset og glor.

Er selv ikke ute hver helg. Hatt 1 fest og gutten er over 3 mnd. Var ute på fredag og men da drakk jeg ikke. Da for å være sjåfør.

Bare synes det er rart at festing og drikking er hovedtingene man blir målt opp mot her inne. Ofte iaf.

Fjortis er man når men er 14 (12-16) :) Umoden mor eller umoden i det hele tatt kan man være til man er 60 men man er da ikke fjortis:) Voksen er man når man..hvordan i alle dager måler man voksen?? Alle har umodne sider ved seg tror jeg. Og noen overmodne..hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...