Gå til innhold

Jul...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja nå nærmer jula seg med stormskritt... Jeg har ikke gleden av å feire med vesla i år og jeg må innrømme jeg synes det er en trist periode nå. Jeg har laget til advendtskalender og er selvfølgelig "glad" ovenfor henne, så jeg håper og tror at hun ikke merker noe.

Jeg har ikke søsken så min jul blir med mamma og pappa, for slekta bor et stykke unna.

Ble sammen med en flott kar i sept som har ei datter. Må innrømme at jeg innerst inne har drømt om å få feire med de, men skjønner jo at det ikke er særlig aktuelt enda.

Flere som kvier seg til jula? Eller noen som har noen "muntre tips" som gjør "alene-julen" enklere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Jeg vet godt hvordan du har det.... Dette blir min første jul uten jenta mi :-( Har bare lyst til å droppe hele feiringen, men får visst ikke lov til det... hehe

Har dessverre ingen gode tips, men slenger meg på og ønsker noen ;-)

Håper du uansett får en grei jul... :-)

Skrevet

Hei.

Jeg har heller ikke noen gode tips i tiden... Men jeg er også alene i julen, og det blir nå så som så å feire den med mine foreldre. Jeg har litt anstrengt forhold til mamma. Men men, det går nok greit.

Jeg har tenkt at jeg får invitere litt venner og være litt aktiv....

Tror vi må være litt flinkere til å invitere oss selv på en kaffe el. til de som har mann og barn og alt det der, for det er ikke alltid at de tenker over at vi enslige kan være litt ensomme akkurat i jula. Vi kan jo gå en tur på byn, eller hva som helst... IKKE sitte og sture i allefall. Jeg for min del har ikke tenkt å fokusere så mye på at det er jul. Jeg er ikke så "julete" egentlig. Jula er koselig, for all del, men det er jo mest for ungene da.

Vi må nok bare innstille oss på å endre litt på rammene rundt høytidene når barna ikke er med oss. Finne andre ting å fylle den tiden med, og det tror jeg tar litt tid. Men det må jo gå an vel??!!

Skrevet

Har vert der flere ganger. Det er trasig, men etterhvert som barna vokser til, venner man seg til det. Vet jo at barna har det bra når de feirer jul hos pappan. I år er det min jul, men neste jul reiser jeg utenlands.

Skrevet

Ja å reise utenlands hadde vært topp... Men økonomien tillater ikke det i år. Skal jobbe i romjula og min trøst nå er at om en måned er det over ...

Skrevet

Uff, dette var triste greier :-((((

Jeg og min datter (vi har vært alene i 2 år nå) feirer jul sammen med hennes far, fordi vi syns det måtte kunne gå å være sammen noen timer julaften, for hennes del....Men vi er jo single begge to enda da, så det er vel litt lettere også å kunne gjøre det på denne måten.....

Jula er jo for barna, så hvorfor ikke finne løsninger som barna blir glade for.....i de tilfeller der det går ja :-)

Ha en riktig GOD JUL alle sammen der ute :-))))

Skrevet

Jeg har ikke vært der ennå. Dette blir vår andre jul uten pappaen i huset, men og de har vært hos meg i fjor og skal være det i år.

Men har som deg planer om å reise utenlands neste år. Faktisk så demper det gleden min ved jul i år å vite at jeg skal være uten dem neste år :( Da vil jeg heller drikke en haug med drinker under sydens sol.

Skrevet

Jeg har heldigvis begge barna mine i år. Neste år er jeg trebarnsmor og da er kanskje ho eldste hos faren? Jeg og faren hennes feira sammen de første 4 åra, men så fikk jeg flere barn, og jeg har aldri likt familien hans. Men jeg håper å få ordnet det så ho eldste også kan være her når den tredje skal feire sin første jul. Ungene mine er meget avhengig av hverandre, og i fjor savnet ho som nå blir i midten noe voldsomt, og eldste hadde sagt rett opp i trynet på faren og farmora at ho ville feire jul sammen med søsteren sin. Det er ikke så lett nei... Men jeg har alltid et barn i jula jeg da, siden ho som ennå er yngst ikke har kontakt med faren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...