Gå til innhold

trygdesnyltere

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er to damer som bor over oss, disse er gift med hver sin tyrker, disse tyrkerne er helt kule, jobber og betaler skatt og er godt integrerte. Dvs hun ene er egentlig ikke gift, de er skilt, men bor sammen. hun er nemlig gift med en annen tyrker i tyrkia som de håper å få inn på familiegjenforening, dette er bare en kompis, med null familiære forbindelser. hun har sagt rett ut til meg at denne fyren er et null, men hennes (eks)mann ønsker å få han inn og hun gifter seg da med han i tyrkia. så når denne fyren kommer, så er det vi skattebetalere som betaler for han, han har for f ingenting å gjøre her??!!!! ifølge "kona" hans har han null utdannelse og liker stort sett bare å fly å sjekke damer og drikke. vil vi ha sånne folk inn i landet? er dette vanlig?

det kan jo ikke være særlig bra for ryktet til andre utlendinger når sånne idioter kommer inn? blir og jævli forbanna når jeg vet at min veninne i mexico som er utdannet lege sliter med å komme inn, selv om hun er gift med en nordmann, snakker norsk og bare ønsker av hele sitt hjerte å bidra i det norske samfunn... eller når min polsk-norske mann som har bodd her siden han var tre aldri blir innkalt til intervju bare fordi navnet hans er vanskelig å uttale (han får kun jobben hvis han møter personlig opp og beviser hvor jævla norsk han er).

jeg får mer og mer lyst til å ringe til politiet eller hvem jeg nå må ringe og fortelle om dette såkalte ekteskapet...

det er vanskelig nok for utlendinger i norge idag, da hjelper det jo ikke at sånne teite kjærringer gjør sånne ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo desverre sånn at noen få ødelegger for mange... Veldig dumt og jeg har utolig lite til overs for det!

Skrevet

Dette er et klart brudd på utlendingsloven, så det er ikke bare teit, men også ulovlig. Men hvis han skulle få familiegjenforening med henne må de jo være gift og bo sammen i tre år, og det betyr at hun er økonomisk ansvarlig overfor ham. Så han vil ikke få noe hjelp fra sosialen sånn helt uten videre i hvert fall, og vil ikke umiddelbart være en byrde for oss skattebetalere. Men uansett er det ikke riktig.

Jeg syns du skal snakke med politiet om dette. Det går an å være anonym, og du kan også levere et anonymt brev. Likevel syns jeg du bør møte opp personlig hos politiet og levere det, sånn at du kan spørre dem hva de kan gjøre i en sånn situasjon. Det er greit å levere noe skriftlig, sånn at de kan sende det til feks ambassaden eller UDI, hvis det skulle være aktuelt.

Jeg syns det er bra du gjør dette, jeg har selv gjort det en gang i en lignende situasjon, og jeg har ikke dårlig samvittighet. Det er jo ikke lov!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...